آموزش صفر تا صد پلاگین Vray

آموزش صفر تا صد پلاگین Vray

آموزش صفر تا صد پلاگین Vray

مدرس :
امیر محسن صابر ماهانی

کد مدرس :
101

پلاگین وی ری روی نرم افزار های سه بعدی نصب میشه و میتونه کار شما را به سطح بالایی از کیفیت نور ، متریال و رندر نهایی برسونه. گاهی اوقات رندر گرفته شده با این پلاگین هیچ فرقی با عکس واقعی نداره پس حواستون باشه که با این پلاگین میشه فرا تر از واقعیت پا گذاشت. می تونیم از کسانی که در رشته¬ های ساختمانی مانند معماری و عمران کار می کنند به عنوان فعالان این پلاگین نام ببریم. تنظیمات راحت و کاربرد بالا به این پلاگین شهرت بالایی داده. در این دوره مباحثی را آموزش می دهیم که کاربران بتوانند در سطوح بین المللی فعالیت کنند.



دسته بندی : Vray
برچسب ها : #Vray #آموزش-Vray #آموزش-وی-ری #نورپردازی #رندرینگ
آموزش صفر تا صد پلاگین Vray
جلسات دوره ی Vray کد دوره : 103
پلیر اختصاصی ما را از اینجا دانلود نمایید.

V-RAY چیست؟

یک پلاگین  معروف، کاربردی و حرفه ای برای تری دی مکس می باشد که بوسیله کمپانی chaos group تولید شده است. در واقع vray به عنوان یک موتور رندر بوسیله ی  آنالیز نور و سایه ها و متریال های مخصوص به خود رندرهای واقع گرایانه را از صحنه های شما به ارمغان می آورد. این پلاگین بسیاری از نرم افزارهای گرفیکی را پشتیبانی می ­کند. از وی­ ری به عنوان یک پلاگین پیشرفته در صنعت انیمیشن، سینما و تبلیغات بسیار استفاده شده و کمپانی ­های بزرگی با این پلاگین توسعه یافته پروژه­ های زیادی ارائه داده اند.

توضیح پلاگین  : ( Plug-in) 

پلاگین ، برنامه ای می باشد که به تنهایی کاربردی ندارد و بر روی یک برنامه بزرگتر دیگر نصب می شود و قابلیت هایی را به برنامه اصلی اضافه می کند که قبل از نصب پلاگین وجود نداشته است. 

 

نمونه جلسات رایگان دوره ی وی ری :

 

جلسه ی اول :

 

 

جلسه ی دوم :

 

 

جلسه ی سی و سه :

 

 

توجه داشته باشید که همراه عضویت می توانید جلسات رایگان بیشتری را از سایت دانلود کنید و ببینید.

دیدن جلسات دوره ها در ویدئو پلیر آرچ ارت امکاناتی نظیر ویدئو بوکمارکینگ را در اختیار شما قرار می دهد.


نحوه ی خرید از آرچ آرت :

 

 

نحوه ی استفاده از پلیر اختصاصی آرچ آرت :

 

 


  • توجه داشته باشید همه ی مباحث آموزش داده شده به صورت کامل می باشند و شما فقط با پیش نیاز تری دی مکس قادر به استفاده از این پلاگین هستید.

  • در این دوره آموزشی نرم افزار فتوشاپ از صفر جهت استفاده در دوره رندرینگ آموزش داده می شود.

چرا V-RAY؟

یک قسمت مهم و نهایی در تری دی مکس، مرحله رندرگیری می باشد. رندرگیری آخرین قسمت کار است که نشان دهنده پروژه و کیفیت کار شما می باشد و باید به بهترین نحو از پس این مرحله بربیایید.  پلاگین vray در این مرحله به یاری شما می آید و با قدرتی که دارد می تواند کار شما را به سطح بالایی از کیفیت نور ، متریال و رندر نهایی برساند. همیشه افرادی که تصمیم می گیرند از پلاگین­ هایی مانند وی ری به عنوان موتور رندر استفاده کنند به دنبال کیفیت خوب در رندر هستند.

اگر کار شما مربوط به تری دی مکس در معماری می ­باشد  توصیه ما به شما این است که حتما وی ری را فرا بگیرید، زیرا اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت وی ری  از این نرم افزار برای ارائه کار استفاده می کنند، شاید به این دلیل که تنظیمات آن راحت تر از منتال ری می باشد و از قدرت فوق­ العاده ­ای نیز برخوردار است تا حدی که شاید تشخیص یک صحنه که با وی ری رندر گرفته شده باشد با یک صحنه واقعی بسیار سخت باشد.

 

چه مهارت­ هایی در دوره آموزش V-RAY کسب می­ کنید؟

  • تسلط به مفاهیم موتورهای رندرینگ

  • آشنایی با انواع نور و تنظیمات دوربین

  • ساخت و ایجاد متریال

  • توانایی استفاده از تکینک نورپردازی در وی ری

  • توانایی رندر هر نوع فضا در سبک­ های متنوع

  • توانایی گرفتن رندر روز و شب داخلی و خارجی

  • رندرینگ فضاهای خارجی و داخلی  با دقیق­ ترین تنظیمات نور و متریال

  • رندر حرفه ­ای در تری دی مکس

 

پیش نیاز دوره آموزش V-RAY:

 

دوره آموزش V-RAY مناسب چه کسانی است؟

  • فعالان رشته­ های ساختمانی مانند معماری و عمران و ...

  • کسانی که به زمان در به ثمر رسیدن طرح و ایده خود اهمیت می­دهند.

  • کسانی که قصد دارند طرح و ایده­ های خود را در هر رشته­ ای مانند جواهر سازی، ساختمان، صنایع مرتبط با ساختمان، کابینت­ سازی ، مبلمان و .. با نرم ­افزار سه بعدی و با بهترین کیفیت نمایش دهند.

  • این دوره برای کسانی که قبل از این با تری دی مکس و وی ­ری کار کرده ­اند نیز توصیه می ­شود. به دلیل اینکه در این دوره مواردی را می­ آموزند که در هیچ دوره و کلاسی آموزش داده نمی ­شود و قطعا شما را به حرفه­ ای شدن نزدیک­تر خواهد کرد. 

 

روش های پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات در طول دوره:

دانشجویان در طول برگزاری دوره آموزش V-RAY از پشتیبانی کامل برخوردار هستند و می­ توانند از سیستم پرسش و پاسخ سوالات و اشکالات خود را مطرح کنند.

 

سرفصل های جلسه اول  - مقدمه و معرفی :

  • متود های طراحی
  • نصب ورژن مورد نظر

 

سرفصل های جلسه دوم - نور VRAY LIGHT :

  • تنظیمات اولیه
  • تعداد باکت ها
  • نور VRAY LIGHT
  • ON/OFF
  • TYPE
  • TARGETED
  • SIZE
  • UNITE
  • COLOR
  • TEMPRATURE
  • TEXTURE
  • RECTANGLE/DISC LIGHT
  • EXCLUDE
  • CAST SHADOWS
  • DOUBLE-SIDED
  • INVISIABLE
  • NO DECAY
  • AFFECT-DIFFUSE
  • AFFECT-SPECULAR
  • SUBDIVS
  • PICK-MESH/EXTRACT-MESH
  • نکات سایه
  • OTHER…

 

سرفصل های جلسه  سوم - نور VRAY IES :

  • معرفی نور IES
  • شکل نور
  • Enable
  • Enable Viewport Shading
  • Show Distribution
  • Targeted
  • Rotation X/Y/Z
  • Cutoff
  • Shadow
  • Cast Shadow
  • Affect-Diffuse
  • Affect-Specular
  • Use Light Shape
  • Override Shape
  • Region Render
  • Color / Temperature
  • Intensity Type
  • Intensity Value
  • Viewport Wire Color
  • نکات نهایی

 

سرفصل های جلسه  چهارم - نور  VRAY SUN :

  • مقدمه vray Sun
  • شدت نور های مختلف
  • Intensity Multiplier
  • Enable
  • Invisible
  • Cast Atmosphere Shadow
  • Turbidity
  • Ozone
  • Size Multiplier
  • Filter Color
  • Shadow Subdivs
  • Shadow Bios
  • Sky  Model
  • Indirect Horizontal Illumination
  • Ground
  • Blend Angle
  • Vray-Sun Exclude
  • رندر هوای آفتابی / ابری / صبح زود

 

سرفصل های جلسه پنجم - Simple Material :

  • نکات ابتدایی  Frame Buffer Vray
  • نکات ابتدایی  Vray Message
  • شروع ساخت متریال
  • نام گزاری متریال
  • Diffuse  و پالت رنگ
  • اعمال کردن متریال روی آبجکت
  • تفاوت رنگ RGB وCMYK
  • Roughness
  • تفاوت Reflect  و Refract
  • شروع Reflect
  • Background
  • نکات رنگی Reflect
  • متریال شبیه طلا
  • RGlossiness
  • HGlossiness
  • Fresnel Reflection
  • ضریب بازتابش نور
  • Max Depth
  • Dim Distance

 

سرفصل های جلسه ششم - Simple Material :

  • مفهوم Texture
  • طریقه اعمال کردن بافت
  • UVW MAP
  • Crazy Bump
  • Bump
  • Vray Light Affect-Reflection
  • متریال نزدیک به پارکت
  • چرخاندن بافت
  • ساخت متریال نزدیک بتن
  • نکات Reflect
  • مفاهیم ایتدایی Displacement
  •  

 

سرفصل های جلسه هفتم - Simple Material :

  • رندر صفحه مورد نظر
  • تبدیل ممیز به علامت تقسیم
  • مفاهیم Refract
  • ضریب شکست نور
  • ساخت متریال شیشه ...
  • Abbe number
  • Glossiness
  • Refract Max Deph
  • Affect Shadow
  • نکات میزان بازتاب و شکست
  • ساخت شیشه رنگی
  • رد دست روی شیشه

 

سرفصل های جلسه هشتم - Simple Material :

  • شروع پروژه عملی
  • طریقه وارد کردن ابجکت ها
  • Safe-Frame
  • Pick-Material From Object
  • نکات وارد کردن بافت همراه آبجکت
  • نکته چرخیدن داخل فضا های کوچک
  • تغییر محیط ویرایش گر مترال
  • نکات ویرایش گر جدید

 

سرفصل های جلسه نهم - Simple Material :

  • وارد شدن در فضا های کوچک
  • ساخت متریال پارچه برای موبل
  • صفحه ی History Frame Buffer
  • Blur
  • Falloff
  • Bitmap Output
  • BRDF
  • Color Corection

 

سرفصل های جلسه دهم - Simple Material :

  • ساخت متریال چوب به صورت ابتدایی
  • Real Word Map Size
  • ساخت متریال استیل
  • ساخت متریال شیشه
  • ساخت متریال MDF
  • Noise

 

 

سرفصل های جلسه یازدهم - شروع نور پردازی داخلی :

  • شروع پروژه
  • Environment 8
  • GI
  • Irradiance Map
  • Light Cache
  • تنظیمات رندر تست
  • Gi Environment Skylight Override
  • روش های روشن کردن فضا های داخل
  • طریقه ذخیره سازی صحیح و اصولی

 

سرفصل های جلسه دوازدهم - شروع نور پردازی داخلی :

  • بررسی نمونه کار
  • Ambient Occlusion
  • رندر سایز
  • پسوند خروجی مناسب برای ذخیر سازی
  • وارد کردن فایل های مدل سازی قدیمی

 

سرفصل های جلسه سیزدهم -  رندر شبکه سیمی :

  • Override mtl
  • Vray Edge Text
  • Checker
  • Vray color mapping
  • Gamma
  • صراحت و ابهام
  • مدل سازی با تناسبات

 

سرفصل های جلسه چهاردهم :

  • پروژه رندر خارجی
  • نکته ورژن های قدیمی frame buffer
  • Vray Light Lister
  • Golden Light
  • Overcast
  • Early Morning Or Night Render

 

سرفصل های جلسه پانزدهم :

  • Displacement
  • متریال آب
  • Ambient light
  • Self-Illumination
  • تلویزوین و بنر
  • نور مخفی

 

سرفصل های جلسه شانزدهم :

  • Material Id
  • Map Channel
  • Tile

 

سرفصل های جلسه هفدهم :

  • نکات نور
  • Skylight Portal
  • Little Post
  • Show Correction Control

 

سرفصل های جلسه هجدهم :

  • MultiSub Object
  • Pick Material From Object
  • تایل شیشه
  • Sigret Shader

 

سرفصل های جلسه نوزدهم – فارس پک :

  • Missing Texture
  • نصب Forest Pack  
  • نصب کتاب خانه Forest

 

سرفصل های جلسه بیستم – فارس پک :

  • اضافه کردن Items
  • Global Scale
  • Display Point Cloth
  • Distribution
  • Distribution Unit
  • Diversity
  • Cluster
  • Collusion
  • Preset
  • Area
  • Include / Exclude

 

سرفصل های جلسه بیست و یکم :

  • Area Falloff Global
  • Top Limit
  • Surface
  • Direction
  • Altitude Range

 

سرفصل های جلسه بیست و دوم :

  • Tree Edit
  • Transform
  • اضافه کردن آبجکت به فارس
  • Shadow 2D

 

جلسه بیست و سوم :

  • Vray Quick Setting
  • Vray Displacement Mod              
  • Studio
  • Vray Fur

 

سرفصل های جلسه  بیست و چهارم :

  • تنوع در نور پردازی
  • بررسی دوربین در دنیای واقعی

 

سرفصل های جلسه بیست و پنجم - شروع دوربین :

  • 3Ds Max Physical Camera
  • Create Camera From View
  • Exposure Value
  • Target Distance
  • Film/Sensor
  • Focal Length
  • Zoom
  • Aperture
  • Shutter Speed

 

سرفصل های جلسه بیست و ششم :

  • Perspective Control
  • Focus
  • White Balance

 

سرفصل های جلسه بیست و هفتم :

  • Motion Blur
  • Vignette
  • Distortion
  • Clipping
  • Vray Override Mtl
  • Vray Properties
  • Vray Mtl Wrapper

 

سرفصل های جلسه بیست و هشتم  –  شروع فتوشاپ :

  • توضیحات نرم افزار Photoshop
  • New Document
  • Pixel / Vector
  • Resolution
  • RGB / CMYK / LAB / GRAYSCALE / BITMAP

 

سرفصل های جلسه بیست و نهم  :

  • وارد کردن تصویر
  • مفاهیم ابتدایی لایه بندی
  • اتخاب لایه
  • کپی گرفتن لایه ها
  • تغیییر نام لایه
  • Group
  • تعریف رنگ برای گروه
  • Opacity / Fill

 

سرفصل های جلسه سی :

  • Transform Rotate
  • Transform Scale
  • Transform Distort
  • Transform Skew
  • Transform Perspective
  • Transform Warp
  • Smart Object
  • Undo / Redo
  • Scratch Disk

 

سرفصل های جلسه سی و یکم :

  • Ruler
  • Snap
  • Color Picker
  • Eye Draper
  • Color
  • Swatches
  • Brush
  • Canvas Size

 

سرفصل های جلسه سی و دوم :

  • ابزار های انتخاب
  • Marque
  • Lasso
  • Mask
  • Mask Layer
  • Quick Select
  • Magic Wand
  • Quick Mask

 

سرفصل های جلسه سی و سوم :

  • BELEND
  • متریال ترکیبی Blend

 

سرفصل های جلسه سی و چهارم :

  •  خم کردن بافت
  • unwrap UVW

 

سرفصل های جلسه سی و پنجم  –  متریال آسفالت :

  • متریال آسفالت
  • Photoshop Blending Mode

 

سرفصل های جلسه سی و ششم  –  متریال آسفالت خیس :

  •  متریال آسفالت خیس

 

سرفصل های جلسه سی هفتم    ساخت تکسچر پارکت :

  • ساخت تکسچر بویسله ی AutoCAD , Photoshop , 3Ds max
  • ساخت تسکچر پارکت

 

سرفصل های جلسه سی و هشتم  –  تکسچر سنگ :

  • ساخت تکسچر سنگ

 

سرفصل های جلسه سی و نهم :

  • HDRI

 

سرفصل های جلسه چهلم :

  • Vray Dirt

 

سرفصل های جلسه چهل و یکم :

  • رندر 360
  • VR

 

مشخصات دوره
قیمت : 990,000 تومان  

افزودن به علاقه مندی ها
امتیاز 5 از 57
39118 بازدید     11 دیدگاه
مدرس : امیر محسن صابر ماهانی مدت زمان دوره : 46 ساعت جلسات : 42 جلسه وضعیت دوره : کامل شده سطح دوره : مقدماتی تا پیشرفته پیش نیاز : ندارد سرویس پرسش و پاسخ ( پشتیبانی ) : دارد زبان : فارسی / Persian دریافت : دانلودی وضعیت فروش : باز
گزارش تخلفات

با دریافت دوره از مزایای زیر استفاده نمایید.

  آموزش صریح و روان
  استفاده آسان از این آموزش ها
  استفاده از سیستم ویدئو بوکمارکینگ
  سرویس پرسش و پاسخ

  پلیر اختصاصی ما را از اینجا دانلود کنید

توضیحات و فایل نصب پلیر اختصاصی را دانلود نمایید.