مشکل قوس دار ( خمیده ) شدن خط در زمان بستن خط در نرم افزار مکس؟

سوال شده توسط : امیر محسن صابر ماهانی
وضعیت: بسته
1 نفر به این سوال پاسخ داده اند
نظری برای این سوال ثبت نشده است.
گروه : 3Ds Max

مشکل بستن خط در نرم افزار 3Ds Max

در زمانی که از فرمان خط Line در نرم افزار 3Ds Max استفاده می کنیم , مشکلی که وجود دارد , وقتی خط را میبندیم , خط قوس دار ( منحنی ) می شود

لطفا راهنمایی فرمایید.

 

ویرایش شده در تاریخ : 08-اسفند-1397  |  توسط : امیرحسین نیک نفس - سوال پرسیده شده توسط : امیر محسن صابر ماهانی  |  در گروه : 3Ds Max  |  برچسب ها : #مشکل فرمان خط در نرم افزار مکس #مشکل فرمان خط #مشکل line 3Ds Max #line 3Ds Max

پاسخ ها

برترین پاسخ
عرفان مرآتی
سوال شده توسط : عرفان مرآتی

در زمانی که از فرمان لاین یا همان خط نرم افزار تری دی مکس  استفاده می کنیم باید به نکات زیر توجه کنیم :

 

فرمان لاین یا همان خط ( تری دی مکس )  جزو فرمان های پر کاربرد است که طریقه ی استفاده از آن بسیار مهم است مثلا :

  • باید دانست که در زمان گرفتن کلید shift خطوط در راستای محور x , y قرار می گیرد.
  • وقتی ابتدا را به انتها وصل می کنیم پیغامی ظاهر می شود که می گوید اگر می خواهید این خط بسته شود گزینه ی yes و در غیر این صورت یعنی اگر خط بخواهیم خط باز باشد گزینه ی no را انتخاب کنید.
  • با استفاده از کلید backspace می توانیم خط در حال ترسیم را undo یا همان به سمت عقب بر گردانیم .
  •  و ...
  • زمانی که در حال ترسیم خط تری دی مکس هستیم , در زمان drag کردن یعنی کلید چپ را نگه داشتن و موس را حرکت دادن خط را به صورت خمیده در می آورد.

 

نکته : گزینه های Creation Method فرمان Line نرم افزار تری دی مکس بسیار مهم است مثلا:

initial Type : یعنی با تک کلیک کردن چه اتفاقی بیفتد.

drag Type : یعنی در زمان drag کردن یعنی کلید چپ را نگه داشتن و موس را حرکت دادن چه اتفاقی بیفتد.

در نسخه های بالا مثلا 2018 و 2019  تری دی مکس گزینه ی drag Type فرمان خط تری دی مکس , روی corner قرار دارد یعنی وقتی خط را ترسیم می کنیم و می خواهیم به صورت خمیده در بیاید خط به صورت گوشه دار ترسیم می شود.

پس قبل از ترسیم خط Creation Method فرمان Line نرم افزار تری دی مکس را بررسی تا initial Type آن روی corner و drag type ان روی Beazer باشد.

corner : به معنی گوشه دار.

Beazer : به معنی خمیده منظور یه حالت خمیده به خط می دهد.

 


راهکار :

 

زمانی که شما خط را می خواهید ترسیم کنید اگر اولین نقطه را با تک کلیک بگذارید که گوشه دار باشد , در زمانی که انتها را به ابتدا وصل می کنیم نقطه ی  ابتدایی به صورت گوشه دار ترسیم می شود.

و زمانی که شما نقطه ی ابتدایی را به اشتباه با drag کردن ( در بالا توضیح داده شده به چه معناست ) بگذارید چون این نقطه خاصیت Beazer ( در بالا توضیح داده شده به چه معناست ) را پیدا می کند , پس وقتی انتها را به ابتدا وصل کنیم نقطه ی اول به صورت خمیده در می اید.

 

 

پس جواب سوال این است که فقط نقطه ی ابتدایی را با تک کلیک بگذاریم.

 

ویدئوی آموزشی مربوط به این سوال را از دست ندهید :


ویرایش شده در تاریخ : 1397-12-19  |  توسط : عرفان مرآتی  |  در گروه : 3Ds Max  |  منبع : آرچ‌آرت
امکان پاسخ به سوال توسط تبلت یا موبایل وجود ندارد.