رادیو آرچیوگرام 01

یکی از مباحث داخل این روز ها ادغام کمپانی Enscape با کمپانی chaos است که در این پادکست می خواهیم در این باره صحبت کنیم.

توافق Enscape و chaos به چه شکل است ؟

برای دیدن این ویدئو حتما باید از فیلتر شکت استفاده کنید.

به اعتقاد امیر محسن صابر ماهانی :

این فرصت بزرگ برای کمپانی اینسکیپ است تا بتواند زیر برند کیاس همانند دیگر محصولات این کمپانی رشد و توسعه پیدا کند.پس ی تواند خبر خیلی خوبی برای علاقه مندان به نرم افزار اینسکیپ باشد.
Enscape

TA Associates و LEA Partners یک شرکت سهام خصوصی با رشد جهانی است که اعلام کرده کمپانی های کیاس و اینسکیپ قرار است با حفظ برند شخصی به فعالیت های خود ادامه دهند.

آیا کمپانی های Enscape و chaos ادغام شده اند یا به صورت زیر مجموعه قرار گرفته اند ؟

س پیتر میتیو در نامه ای به صورت بسته به این پاسخ داده است که قرار است کمپانی اینسکیپ زیر برند کمپانی کیاس به فعالیت های خود ادامه دهد.

با وجود Vantage دیگه چه نیازی به Enscape بود ؟

سوالی که این روز ها در ذهن خیلی ها شکل گرفته این است که چه نیازی به اینسکیپ است ؟ واقعا چه نیازی است ؟ کمپانی کیاس چه ویژگی را در اینسکیپ دیده تا اون رو انتخاب کرده ؟

آیا احساس خطر نسبت به رشد اون داشته ؟ یا تکنولوژی ویژه ای در ان استفاده شده ؟

امیر محسن صابر ماهانی:

واقعا زود است قضاوت کردن در این مورد و هر چه بگوییم حدث و گمان است. اما به نظر میاد که قرار است اتفاقات بزرگی برای علاقه مندان به اینسکیپ رقم می خوره.

الته شاید قیاس Vantage و Enscape هم قیاس خوبی نباشد چرا که اینسکیپ هنوز اونقدر قدرتمند نیست.

Enscape چقدر شانس در مقابل Lumion دارد ؟

اگر در گذشته قبل از این پیوستن این سوال مطرح می شد قطعا پاسخ خیر بود اما با اتفاقات اخیر من فکر می کنم که اینسکیپ شانس خیلی بالاتری را نسبت به لومیون خواهد داشت درواقع این اتفاق یک رویداد بزرگ و خطرناک برای لومیون و کاربران ان خواهد بود.

ایا Enscape می تواند رقیبی برای Unreal Engine باشد ؟

خوب جواب دادن به این سوال بسیار سخت است چون آنریل اینجین یک موتور بازی سازی است که کار اصلی آن برای ساخت بازی های کامپیوتری است که در حوضه ی معماری هم این روز ها کاربرد دارد.

اول از همه آنریل اینجین با توجه به خروجی که روی موبایل یا کامپیوتر و ویژگی های دیگری از قبیل Ar و Vr آن , آن را متمایز ساخته اما در کنار این ویژگی ها طبیعتا حجم بسیار بالای ان و نیاز به سخت افزار قوی از مهبوبیت ان کم کرده است. اما به اعتقاد تیم فنی آرچ آرت می تواند در اینده کمپانی chaos یک مزیت رقابتی بالایی یا با استفاده از Vantage و یا Enscape ایجاد کند.

به اعتقاد تیم فنی آرچ آرت:

به اعتقاد ما تمرکز آنریل اینجین روی بازی سازی است تا حیطه ی معماری پس شاید با پیشرفت نرم افزار های مکپانی chaos مزیت های این موتور بازی سازی روز به روز کم شود و نرم افزار هایی که به صورت تخصصی در این زمینه کار می کنند بتوانند نقش پر رنگتری را داشته باشند.

نتیجه آخر برای این پیوستن!!!

قطعا همیشه پیوستن کمپانی های کوچکی چون enascape به کمپانی های بزرگتری مانند chaos باعث رشد و ترقی آن ها خواهد شد و این پیوستن و ادغام شدن می تواند خطر بزرگی برای Lumion و کاربران آن خواهد بود چرا که با قدرت بالایی که کمپانی کیاس دارد می تواند به آینده ی نزدیک اتفاقات بزرگی را رقم بزند.