Voxel Creator ابزاری برای نرم افزار 3dsmax است که به شما اجازه می دهد تا هر نوع هندسه ای را بسازید. این اسکریپت یک ابزار ساده برای استفاده است و شما می توانید شبکه voxel را به عنوان هندسه (جعبه های مکعب) و یا یک سیستم ذرات بر اساس mParticles ایجاد کنید. شما به تمام شبکه های ایجاد شده دسترسی پیدا می کنید و می توانید آنها را به طور جداگانه حذف کنید.
محتوا :
این اسکریپت برای تولید مدل های آرایه voxel استفاده می شود. شما می توانید از دو روش مختلف برای ایجاد آرایه voxel استفاده کنید.
با استفاده از ذرات Instancer: این الگوریتم تولید آرایه ذره 3D در هندسه انتخاب شده و استفاده از ذرات برای ایجاد وکسل
با ایجاد یک مکعب چند ضلعی به طور مستقیم: ایجاد polyCubes داخل هندسه انتخاب شده حجم به طور مستقیم، انتخاب “Use Instance” برای حفظ رابطه مدل سازی بین مکعب مرجع (به صورت خودکار)
- نام فارسی : وکسل
- نام انگلیسی : voxel
- حجم دانلود : 8.57 KB
- نرم افزار : 3dsMax
- سازنده : Artur Leao
نحوه استفاده :
اسکریپت با کشیدن و رها کردن در محیط نرم افزار 3Ds Max به راحتی قابل استفاده می باشد.
موارد استفاده :
این اسکریپت کاربرد زیادی برای چاپ سه بعدی دارد. اغلب کاربران نرم افزار مکس از جمله سازندگان بازی از این اسکریپت برای ساخت هر نوع هندسه ای در طراحی داخلی ، طراحی خارجی و مدل سازی استفاده می کنند.
By particle Instancer: this algorithm generating 3D particle array in the volume of selected geometry and use particle instancer to create voxel
By creating polygon cubes directly: create polyCubes inside the volume of selected geometry directly, choose “Use Instance” to keep the modeling relationship between reference cube(automatically hided) and voxels
Personally, I recommand using the former, coz particle instancing is much more faster in Maya than generating a bunch of cubes in the scene which might slow down your system. Of course, you can utilize the second method for some special circumsatances like preparing basic scene for rigid body simulation, etc.