re-captcha یا recaptcha به فرایندی می گویند که سیستم بتواند تشخیص دهد که آیا کاربر ما یک رباط است و یا انسات واقعی.

این روز ها شما با یک کامپیوتر خانگی خیلی ساده هم می توانید وب سایت های بزرگ و عظیم را هک کنید برای سخت کردن مسیر های هک و یا حملات سایبری توصیه می شود که از کد ریکپچا استفاده کنیم.

برای دیدن این ویدئو حتما از فیلتر شکت استفاده کنید . برای حمایت ما لطفا وارد کانال یوتیوب ما شوید و این کانال را در صورتی که محتوای آن برای شما مناسب است subscribe کنید.

recaptcha یا ریکپچا چیست ؟

زمانی که شما در یک وب سایت نیاز دارید که اطلاعاتی را نظیر ثبت نام ، ارسال کامنت ، ورود کاربر و … را وارد کنید از کد ریکپچا برای بالا بردن امنیت سایت استفاده می کنیم.

این کد در واقع می تواند یک عدد و یا یک الگو باشد که برای رباط قابل تشخصی نباشد و فقط انسان ها بتوانند ان را تشخصی دهد.

recaptcha
امنیت سایت
گوگل ریکپچا

انواع ریکپچا برای امنیت سایت

کد ریکپچا انواع مختلفی دارد مثلا می تواند یک ریکپچا به صورت عددی ، ترکیب عدد ، حروف و یا متشکل از حروف های کوچک و بزرگ باشد.

textbasierte captchas

کد های re-captcha گاهی می تواند به صورت کد های تشخصی دهنده اتوماتیک رباط از انسان بر اساس یک سری از عوامل باشد.

مثلا گوگل re-captcha یکی از این ابزار های فوق العاده برای استفاده در وردپرس یا … می باشد که به شما امکان تشخصی کاربران را از رباط ها به صورت اتوماتیک می دهد.

چرا گوگل re-captcha مفید و یا مضر است ؟

یکی از دلایل مفید بودن ان استفاده از سرویس های قدرتمند گوگل است , گوگل از گذشته تا امروز اطمینان کاربران را به همراه داشته و کاملا به یک سیستم قابل اعتماد بدل شده است پس در نتیجه همانطوری که همه ی ما ها به آن اعتماد داریم می توانیم با خیالی آسوده از آن استفاده کنیم.

معایب استفاده از سرویس گوگل

از آنجایی که گوگل یک سرویس خارجی است و داخل کشور ما هیچ سروری ندارد و از جایی که در این جا یکدفعه اینترنت ها قطع و یا وصل می کنند قطعا شما نمی توانید در نقاط حساس سایت از این سرویس استفاده کنید در واقع استفاده از نقاط حساس کار عاقلانه ای نیست.

تصور کنید شما برای ورود به پنل مدیریت وب سایت خود از این سرویس استفاده کرده اید ، حال آن که یک دفعه اینترنت صاینت بشه و دیگه دستراسی به اینترنت خارجی نداشته باشی چه اتفاقی می افتد؟ شما نمی توانید وارد پنل مدیریت کاربری سایت شوید. به همین آسانی.

لینک گوگل ریکپچا

برای ساخت اکانت گوگل ریپچا روی همین لینک کلیک کنید.

حتما از ویدئو آموزشی بالا به صورت کامل استفاده کنید.