ساخت آشپزخانه معرفی : در این مقاله Vicky Bedford که یک آرتیست CGI میباشد و استودیو طراحی معماری در شهر منچستر دارد یک تصویرآشپزخانه را از سایت Pinterest دانلود کرده و تصمیم گرفته است آن تصویر را دوباره با استفاده از 3dsmax و V-Ray مدل سازی کند. در این مقاله شما با تمام مراحلی که این هنرمند CGI طی [...]
در این مقاله Vicky Bedford که یک آرتیست CGI میباشد و استودیو طراحی معماری در شهر منچستر دارد یک تصویرآشپزخانه را از سایت Pinterest دانلود کرده و تصمیم گرفته است آن تصویر را دوباره با استفاده از 3dsmax و V-Ray مدل سازی کند. در این مقاله شما با تمام مراحلی که این هنرمند CGI طی کرده است آشنا می شوید.
تصویر زیر عکس اصلی اصلی آشپزخانه از سایت Pinterest میباشد.
در مرحله اول برروی ابعاد فضا کار کرده است زیرا که نه پلان و نه مقطعی از این طرح در دسترس نبوده است. به همین دلیل یک پلان ترسیم کرده است و با استفاده از ترسیم یک در استاندارد به پهنای 90MM (که بتوان بقیه چیزها را در تناسب با آن طراحی کرد) برروی ابعاد و اندازه های دیوارها و مبلمان کار کرده است، تا به پلان مورد نظر دست پیدا کرده است.
ابتدا پوسته فضا را مدلسازی کرده است و سپس دوربینی متناسب با دید موجود در عکس قرار داده است. ویکی عنوان میکند که از آنجایی که کاربر جدید تری دی مکس بودم، به فرایند اضافه کردن عکس پس زمینه به درون صحنه برای تطبیق با دوربین آشنا نبودم.
بنابراین دوربین را انقدر جا به جا میکند تا به دید مورد نظر دست پیدا کند.
در مرحله بعد مدلسازی فضا را قبل از اینکه نور و متریال قرار دهد کامل کرده است. ویکی در ادامه بیان میکند که خیلی برروی مدلسازی صحنه تمرکز نکرده است زیرا که که هنوز در مدلسازی مکس حرفهای نشده است. برخی از آبجکتها مانند فر، صندلی، جمجه و میکسر آشزخانه را از منابع آنلاین به کار خود اضافه کرده است.
یک پنجره بزرگ در پشت محل دوربین گذاشته است تا نور طبیعی زیادی به فضا وارد شود به عنوان نوری که از پشت دوربین در فضا افتاده است و از عکسهای اصلی قابل رویت است.
عکس زیر دیدی از صحنه مدسازی شده میباشد.
برای این صحنه ویکی تصمیم گرفته است از نور HDRI در داخل یک V-Ray Dome Light استفاده کند. برای کیفیت بهتر صحنه subdivisions را بررروی عدد 40 قرار داه و از ‘Townhouses’ HDRI استفاده شده است. گاما برروی 0.6 تنظیم شده است تا کنتراست بیشتری را به صحنه بدهد. Horizontal rotation برروی عدد 125- قرار دارد و vertical rotation را به 5- تغییر کرده است.
ویکی عنوان می کند که همیشه نور Dome light را با چرخشهای 10 درجه افزایش میدهم و تست رندر میگیرم تا زمانی که متوجه بشوم محل نور مناسب است.
تنها روشنایی دیگر موجود در صحنه چند نور IES می باشد که در زیر کابینتها و چراغ آویز قرار گرفته است.
ایده اولیه ویکی در کارش در ابتدا کپی کردن دقیق از روی عکس بود اما در ادامه برای اینکه حس و حال خودش را به فضا میدهد در شروع به تغییر عناصر اطراف کرد. این رویکرد بر روی دید دوم که جمجه قرار گرفته است دیده میشود.
عکس زیر تنظمیات HDRI را نشان میدهد.
تنظیمات دوربین
ویکی برای کار خودش از V-Ray Physical Cameras استفاده کرده است و بیان میکند که برای کارهای داخلی f-stop را برروی عددهای پایینتر قرار میدهم که عمق میدان کمی را به دست آورم و از Z-Depth به جای عمق میدان استفاده میکنم.