مقاله ساخت آشپزخانه در « تری دی مکس »

ساخت آشپزخانه

 

معرفی :

در این مقاله Vicky Bedford که یک آرتیست CGI می­باشد و استودیو طراحی معماری در شهر منچستر دارد یک تصویرآشپزخانه را  از سایت Pinterest دانلود کرده و تصمیم گرفته است آن تصویر را دوباره با استفاده از 3dsmax و V-Ray مدل سازی کند. در این مقاله شما با تمام مراحلی که این هنرمند CGI طی کرده است آشنا می شوید.

تصویر زیر عکس اصلی اصلی آشپزخانه از سایت Pinterest می­باشد.

 

 

در مرحله اول برروی ابعاد فضا کار کرده است زیرا که نه پلان و نه مقطعی از این طرح در دسترس نبوده است. به همین دلیل یک پلان ترسیم کرده است و با استفاده از ترسیم یک در استاندارد به پهنای 90MM (که بتوان بقیه چیزها را در تناسب با آن طراحی کرد)  برروی ابعاد و اندازه های دیوارها و مبلمان کار کرده است، تا به پلان مورد نظر دست پیدا کرده است.

 

 

مدل­سازی و گذاشتن دوربین:

ابتدا پوسته فضا را مدل­سازی کرده است و سپس دوربینی متناسب با دید موجود در عکس قرار داده است. ویکی عنوان می­کند که از آنجایی که کاربر جدید تری دی مکس بودم، به فرایند اضافه کردن عکس پس زمینه به درون صحنه برای تطبیق با دوربین آشنا نبودم.

بنابراین دوربین را انقدر جا به جا می­کند تا به دید مورد نظر دست پیدا کند.

در مرحله بعد مدلسازی فضا را قبل از اینکه نور و متریال قرار دهد کامل کرده است. ویکی در ادامه بیان می­کند که خیلی برروی مدل­سازی صحنه تمرکز نکرده است زیرا که که هنوز در مدلسازی مکس حرفه­ای نشده است. برخی از آبجکت­ها مانند فر، صندلی، جمجه و میکسر آشزخانه را از منابع آنلاین به کار خود اضافه کرده است.

یک پنجره بزرگ در پشت محل دوربین گذاشته است تا نور طبیعی زیادی به فضا وارد شود به عنوان نوری که از پشت دوربین در فضا افتاده است و از عکس­های اصلی قابل رویت است.

عکس زیر دیدی از صحنه مد­سازی شده می­باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنظیم صحنه و روشنایی :

برای این صحنه ویکی تصمیم گرفته است از نور HDRI در داخل یک V-Ray Dome Light استفاده کند. برای کیفیت بهتر صحنه  subdivisions   را بررروی عدد 40 قرار داه و از Townhouses’ HDRI استفاده شده است. گاما برروی 0.6 تنظیم شده است تا کنتراست بیشتری را به صحنه بدهد. Horizontal rotation  برروی عدد 125- قرار دارد و  vertical rotation را به 5- تغییر کرده است.

ویکی عنوان می کند که همیشه نور Dome light را با چرخش­های 10 درجه افزایش می­دهم و تست رندر میگیرم تا زمانی که متوجه بشوم محل نور مناسب است.

تنها روشنایی دیگر موجود در صحنه چند نور  IES می باشد که در زیر کابینت­ها و چراغ آویز قرار گرفته است.

ایده اولیه ویکی در کارش در ابتدا کپی کردن دقیق از روی عکس بود اما در ادامه برای اینکه حس و حال خودش را به فضا می­دهد در شروع به تغییر عناصر اطراف کرد. این رویکرد بر روی دید دوم که جمجه قرار گرفته است دیده می­شود.

عکس زیر تنظمیات  HDRI را نشان می­دهد.

 

 

تنظیمات دوربین

ویکی برای کار خودش از V-Ray Physical Cameras استفاده کرده است و بیان می­کند که برای کارهای داخلی  f-stop را برروی عددهای پایین­تر قرار می­دهم که عمق میدان کمی را به دست آورم و از  Z-Depth  به جای عمق میدان استفاده می­کنم.