تصاویر High Dynamic Range (HDRI) یک راه حل مناسب برای روشنایی واقع گرایانه و تصویربرداری محیطی از صحنه های سه بعدی است.

مجموعه Dosch HDRI یک کتابخانه با کیفیت و جامع از جلوه های HDRI را برای استفاده مستقیم در برنامه های سه بعدی برای طراحی سه بعدی و انیمیشن به کاربر ارائه می دهد.

در این مجموعه شاهد تصاویر HDRI با وضوح بسیار بالا ( 10،000 5،000 ) پیکسل می باشید در واقع می توان گفت یک تصویر HDRI همان تصویر HDR پانورامیک یا ۳۶۰ درجه است.

1581928591 download

1581928591 Red DH NA 5e

محتوا:

در این بخش از فایل های دانلودی  یکسری از تصاویر HDRI را قرار داده ایم تا بتوانید برای بالا بردن کیفیت کار خود  در نرم افزار هایی مانند تری دی مکس و پلاگین های وی ری و کرونا استفاده کنید. این مجموعه دارای 15 عکس متفاوت از فضاهای جتگلی می باشد که می توانید برای ارئه دادن یک نورپردازی خوب از آن ها استفاده کنید. 

تصاویر High Dynamic Range یا به طور خلاصه HDRI ، تکنولوژی نورپردازی برای طراحی واقع بینانه سه بعدی 3D است.اطلاعات روشنایی مربوط به صحنه ای که در تصویر اطراف HDRI قرار داده شده است باعث می شود درخشندگی محیط شما به صحنه های جدیدی از واقع گرایی تبدیل شود.

این تکنولوژی ، روند طراح سه بعدی را با ارائه دقیق راهنمای کاربر از چندین منبع نوری و همچنین از آزمایش طولانی در انتخاب رنگ و میزان نور ، تسریع می بخشد و کاربر به آسانی تصویر مورد نظر را انتخاب و در پروژه خود قرار می دهد.

HDRI ها همچنین حاوی اطلاعاتی هستند که منابع مستقیم نور را (به عنوان مثال خورشید) با سایه های مشخص ارائه می دهد و یا یک آسمان ابری یا چراغ نئون با نور diffuse و سایه های “نرم” در این عکس ها وجود دارد.اما همچنین این طیف رنگی صحنه واقعی ، تأثیر زیادی روی رندر ها و آبجکت در صحنه دارد.

به عنوان مثال درختان ، چمن ها ، زمین جنگلی در محیط اطراف ، بر ظاهر مدل رندر سه بعدی تأثیر می گذارد . به همین ترتیب رنگ قرمز آتشین ابرهای غروب آفتاب حال و هوای واقعی در واقعیت چنین رویدادی را ایجاد می کند .

 

  • نام فارسی : عکس های HDRI طبیعت
  • نام انگلیسی : Dosch HDRI – Nature vol.2
  • حجم دانلود :  827MB
  • محیط : طبیعت
  • سازنده : Dosch HDRI

توصیه:

برای اینکه شما بتوانید جزئیات کار خود را در محیط های سه بعدی بیش تر کنید می توانید به قسمت بلاگ سایت آرچ آرت بروید و انواع تکسچر ها، آبجکت ها و … را که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند را به صورت رایگان دانلود کنید.

نکته:

لطفا PDF را برای لیست جزئیات فرمت های مختلف مشاهده کنید.

 

موارد استفاده:

این تصاویر برای نورپردازی در محیط تری دی مکس ، وی ری ، کرونا و … استفاده می شود. و می توان از آن ها یک خروجی بسیار واقع گرایانه دریافت کرد. که بسیاری ازتری دی مکس کارها و سه بعدی کاران از آن ها استفاده می کنند. HDRI های پانورامای 360 درجه برای انواع ارائه در زمینه های تصیر سازی ( visualization ) ، CGI ، رندر real-time هستند که با کمک IBL ( Image Base Lighting ) روشن می شوند.

This technology saves the 3D-designer from elaborate manual definition of multiple light-sources and also from lengthy experimenting with color choice and light-volume. The HDRIs also contain the information whether there is a direct light-source (e.g. sun, spot light) with defined shadows – or a cloudy sky/neon lights with diffuse light and “soft” shadows.

But also the color spectrum of the real scene (environment) has great effect on the virtual, rendered object or scene. The color of things (e.g. trees, gras, forest ground) in the surroundings for instance will impact the appearance of the rendered 3D-model … likewise will the fiery red-tone of a sunset cloud create a realistic mood of such an event in reality.


این تصاویر قدیمی بوده اند و از روی سرور حذف شده اند

برای دانلود تصاویر HDRI با کیفیت بالا روی این لینک کلیک کنید