برای فارسی نویسی در اتوکد چیکار باید انجام دهیم؟؟؟ آیا اسکریپت کاتب راهکار مناسبی است ؟

وقتی ی خواهیم در اتوکد فارسی بنویسیم دو تا راه وجود دارد.

اول این که می تونیم از فرمان text استفاده کنیم که در دوره ی کامل آموزش اتوکد به صورت صفر تا صد آموزش داده ایم.

دومین راه اینه که می تونیم از فارسی سازی به نام کاتب استفاده کنیم تا بتوینم در اتوکد فارسی بنویسیم.

کاتب !!!

کاتب یک اسکریپت فارسی نویسی بسیار قوی و دوست داشتنی است که توسط آن ما می توانیم بدون هیچ مشکلی در محیط اتوکد فارسی بنویسیم و آن را پرینت یا به صورت پی دی اف در بیاوریم. در ویدئو آموزشی زیر طریقه ی استفاده از آن را آموزش داده ایم.

البته این اسکریپت ایراداتی را به همراه دارد مثلا امکان ویرایش متن نوشته شده وجود ندارد یا فونت های آن بسیار محدود است اما با تمام این ها کاتب امروزه یک اسکریپت پر کاربرد در اتوکد می باشد. 

آیا کاربرد کاتب نسبت به گذشته کمرنگ گشته ؟؟؟

این نکته را توجه کنید که امروزه کاربرد اسکریپت فارسی نویس اتوکد بسیار کم شده است چرا که فرمان text  اتوکد با پرینتر ها سازگار گردیده و تقریبا امکان نوشتن فارسی با یک تکنیک ساده که در دوره ی اتوکد آموزش داده ایم ، فراهم شده و رفته رفته کاربرد اسکریپت فارسی نویس اتوکد  کم شده است.

برای درک بهتر این سوال و پاسخ آن توصیه می شود از دوره ی اتوکد استفاده کنید تا به تمام این سوال ها پاسخ داده شود.

آیا کاتب برای اتوکد های ورژن های بالا مناسب است  ؟؟؟

این اسکریپت فارسی نویس اتوکد  را شما می توانید برای همه ی نسخه های اتوکد نصب نمایید. فقط توجه داشته باشید که روش نصب این اسکریپت به دو صورت می باشد که در این آموزش ما ساده ترین راه را به شما آموزش داده ایم.

برای استفاده از کاتب ابتدا باید اون را فقط از وب سایت ما دانلود نمایید چون کارشناسان ما با دقت تمام , تمام فایل های مربوط به کاتب را بررسی نموده اند.

بعد از دانلود کردن آن مطابق ویدئو آموزشی زیر آن را نصب و استفاده فرمایید.