خط نقطه و خط چین کردن خطوط با استفاده از linework در رویت را چطور بوجود آوریم ؟

در اصول طراحی پلان ، خطوط قواعد و ضوابطی دارند ، هم از نظر ضخامت هم از نظر نوع. در نرم افزار  Revit با استفاده از فرمان Linework شما میتوانید حالت خط مربوط به یک عنصر ترسیم شده را نیز عوض کنید . از linework  میتوانید در موارد زیر استفاده کنید :
•    لبه های عناصر که به صورت نما (برش نخورده) دیده میشوند.

 لبه های عناصر که به صورت نما (برش نخورده) دیده میشوند.

•    لبه های عناصری که برش خورده باشند .

• لبه های عناصری که برش خورده باشند .

•    لبه ها در فایل های اتوکدی وارد شده .
•    لبه ها در فایل های رویت لینک شده .

آیا می توان همانند خط چین اتوکد در رویت داشته باشیم ؟

با استفاده از ابزار لاین ورک ما می توانیم به ساده ترین روش ممکن هر خطی را به صورت خط چین یا نقطه چین در آوریم.پس لطفا با مشاهده ی ویدئو پایین از این ابزار در پروژه های معماری داخلی یا پروژه های معماری خارجی خود استفاده کنید.

ابزار لاین ورک در چه پروژه هایی می تواند استفاده شود ؟

این ابزار برای طراحی داخلی و طراحی محوطه می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

 

نکته : از ابزار Linework نمیتوانید برای تغییر حالت خطوط اندازه گذاری استفاده کنید.
از ویژگیهای دیگر فرمان Linework این است که شما میتوانید برای لبه های یک مدل حالت های مختلفی انتخاب کنید . برای مثال برای یک دیوار میتوانید حالت خط لبه ی جلوی دیوار با لبه پشت دیوار را متفاوت در نظر بگیرید.

لبه ی خط چین شده
از لاین ورک در تمامی دیدها و اسناد میتوانید استفاده کنید به جز Drafting view و Legend . همچنین در قسمت Graphical Column Schedules نیز میتوانید برای اسناد سازه استفاده کنید .
نکته : اگر به لبه های یک عنصر با استفاده از این ابزار یک خط چین در رویت به صورت خاص نسبت دهید در دیدهای دیگر از همان قسمت عنصر آن حالت Linework دیده نمیشود .
نکته : اگر از یک دید که در آن از این ابزار استفاده کرده اید Duplicate بگیرید در Duplicate خطوطی که با لاین ورک ترسیم کرده اید کپی نمی شوند .