ساخت پارامتر و فرمول نویسی در رویت یکی از اساسی ترین و پایه ای ترین کارها در رویت است ، زیرا با طراحی پارامتریک شما به پروژه خود سرعت میبخشید . همچنین ویرایش ها بسیار ساده و سریع می شود.

شما می توانید با ساخت فمیلی ها بصورت پارامتریک یکبار برای همیشه از شر مدلسازی آن خلاص شوید و همیشه از همان آبجکت استفاده کنید .

آیا اگر از یک فمیلی  در دو پروژه متفاوت بخواهیم استفاده کنیم درصورتیکه یکی از ویژگی ها آن فمیلی مثلا ابعاد آن ، در دو پروژه متفاوت بود ایا باید آن را ویرایش کنیم ؟

خیر . شما با ساخت پارامترهایی مانند پارامتر طول و پارامتر عرض میتوانید به راحتی با انتخاب آن فمیلی فقط ابعاد مورد نظر را تایپ کنید . پس مثلا اگر شما یک میز را مدل کرده باشید دیگر نیاز نیست در هر پروژه زمانی را صرف مدل کردن یک میز جدید کنید .

آیا ساخت پارامتر همان فرمول نویسی است ؟

خیر. این دو مقوله با هم متفاوت هستند اما کاملاً با هم در ارتباط هستند . شما میتوانید به پارامتری که ساخته اید یک فرمول بدهید تا محاسبات را بصورت هوشمند انجام دهد و بخشی از تغییرات را به عهده فرمول بسپارید تا کارتان راحت تر شود .

در یک مثال بسیار ساده فرض کنید شما یک مستطیل ترسیم کرده اید که میخواهید همیشه عرض آن برابر نصف طول آن باشد . یا به عبارت دیگر میشود طول تقسیم بر 2 . فرمول آن به شکل زیر میشود .

1605711204 فرمول نویسی در رویت

با این کار شما فقط باید عدد طول را وارد کنید و خود رویت عرض را برای شما محاسبه میکند و انجام می دهد.(در وقت خود صرفه جویی کنید)
شما می توانید به راحتی به زبان ریاضی با رویت صحبت کنید . فرمول نویسی میتواند بسیار پیچیده باشد تا رویت بتواند کارهای بسیار پیچیده ای را محاسبه کند.
مثلا در مدل سازی برج های البهار در ابوظبی شما میتوانید با استفاده از فرمول ها و روابط مثلثاتی پنل های این برج ها را مثل واقعیت هوشمند مدل کنید تا بتوانید آنها را در رویت باز و بسته کنید !!!.

1605711425 مدل سازی برج های البهار ابوظبی در رویت

استفاده از پارامتر و فرمول در بخش های دیگر رویت نیز کاربرد دارد .

حال شما میتوانید به راحتی با دیدن این آموزش رایگان این کار را انجام دهید و سطح کار خود را ارتقا دهید .