ساخت سندای Mediatheque تویو ایتو را

معرفی

سلام به همگی! استودیوی ما در صوفیه، بلغارستان واقع شده است.

ی سری فعالیت ها در استودیو Mediatheque ارائه میشود که به عنوان پروژه های شخصی است. هدف از این کارها صرفا برای آموزش وتجربه کسب کردن در زمینه معماری میباشد.

سندای Mediatheque (ساختمان مرجع) یک کتابخانه در Sendai، استان میاگی، ژاپن است. این ساختمان توسط تویو ایتو در سال 1995 طراحی شده و در سال 2001 تکمیل شده است. این کار شامل چندین تصویر در طول فصل پاییز با سناریو روشنایی های مختلف..است امیدوارم از آن لذت ببرید!

مراجع وایده:

ما از برخی منابع برای رسیدن به اطلاعات مورد نیازو ایده گرفتن استفاده کردیم که در زیربرخی از آنها میبینید.

مدلسازی و ترکیب دوربین های دیجیتال:

ما از برخی تصویر، ویا هر گونه اطلاعاتی که به ما برای به دست آوردن خطوط اساسی از ساختمان و محیط زیست کمک میکرد در مدل سازی استفاده کردیم. همچنین از یک مدل D3 برای مدلسازی استفاده کردیم اما این مدل خیلی کامل ودقیق نبوده وبا اضافه کردن ی سری جزئیات آن را ب اتمام رساندیم.

در تصاویر زیر شما می توانید ببینید که هدف ما آماده سازی چشم اندازی کمی متفاوتربا محیط زیست است.

برای پیدا کردن مناسب ترین زاویه دوربین باید نقاط مختلف را تست میکردیم تا به زاویه دلخواه میرسیدیم.

برای مدل فوق العاده مرسدس W123 ما از ی سری دوستانمان در آسن تودوروف کمک گرفتیم.

مصالح:

هیچ چیز ویژه ای در مورد مصالح بکار رفته وجود ندارد درتصاویر زیر به برخی از آن ها اشاره شده است.

بتن - آن با VrayCompTex ساخته شده است.

شیشه  - همانطور که شما می توانید بر روی تصویر ببینید، مصالح شیشه کاملا ساده ولی موثراند.

نشانه گذاری های خیابان - این مواد تنها از یک عکس تشکیل شده اندو ما با استفاده ازVrayDisplacementMod  به ساخت آن پرداختیم که این عمل 0.6 سانتی متر در زیر خیابان صورت گرفته است.

پوشش گیاهی:

ما تصمیم گرفتیم تا یک سناریوی پاییزداشته باشیم پس بنابراین از ی سری  درختان در iCube استفاده کردیم، وبا کمک ابزار VrayDisplacementMod   به اصلاح  برگها وبه برخی از تنظیمات مصالح پوست تنه آن ها پرداختیم.

ما تصمیم به تولید برگها و به  پروازدر آوردن آنها شدیم و مصالح آنها را از ی سری نقشه ها(عکسها) ساختیم

برگهای پخش شده بروی زمین، با کمک ابزار MultiScatter ساخته شده اند. تنظیمات را شما می توانید در تصویر زیر ببینید.

برای اینکه برگها در مکان های که میخواستیم ،پخش شوند از ابزار VertexPaintاستفاده کردیم.

ما همچنین چمنی که چسبیده به نرده فلزی درخت بوده را با MultiScatter ساختیم

روشنایی:

برای رسیدن به یک روشنایی واقع بینانه ما ازdome VrayLight با HDRI استفاده کردیم.

برای روشنایی فضای داخلی ما از VrayLight استفاده کردیم:

ارائه نهایی:

ما با در اختیار داشتن سیستمی با مشخصات ذکر شده: پردازنده Core i7، 48 گیگابایت حافظه رم، رزولوشن 4000x – با این سیستم هر رندر 7-10 ساعت گرفته میشود.

 

پست پروداکشن:

برای تنظیم مواد در فتوشاپ مانند (رنگ / اشباعو کنتراست)از ابزار PhotoLooks معمولا استفاده می کنیم.

نتیجه نهایی