Chaos Scatter یک پلاگین بسیار قدرتمند در ضمینه پوشش های گیاهی که به صورت پیش فرض روی ویری مخصوصا روی ویری 6 نصب و قابل استفاده است.

این پلاگین بسیار شبیه به پلاگین Forest Pack و نسخه ی 7 آن است اما با قابلیت های قابل رقابت.

برای دیدن این ویدئو حتما از فیلتر شکن استفاده کنید . برای حمایت ما وارد کانال یوتیوب ما شوید و این کانال را subscribe کنید.

برای دیدن آموزش CosMos کلیک کنید.

Chaos Scatter چیه ؟

اگه تا امروز از ابزار های Scattering مثل Forest Pack و یا Speed Tree استفاده کرده باشی میدونی که توی تری دی مکس نیاز داری برای پوشش های گیاهی , تجمعات انسانی و خیلی بخش های دیگه یک موضوع را با یک الگوی مشخص در صحنه پخش کنی.

ابزار Chaos Scatter این فرایند را خیلی ساده و با سرعت بالا انجام میدهد یعنی با تعریف کردن چند نوع از پوشش های گیاهی , آن ها را به صورت نا منظم و Random در سطح انتخابی شما با حجم بسیار کم پخش می کند که این قابلیت یک قابلیت بسیار مهم و به درد بخور است

Chaos Scatter

Chaos Scatter یا Forest Pack 7 ؟

نظر دادن در این مورد بسیار سخت و دشوار است چرا که هنوز بسیار زود است قضاوت کردن این دو ابزار اما چیزی که به نظر می رسد این است که کمپانی ویری به دنبال یک انحصار می گردد چرا که تا امروز همه ابزار های خوب را به شکل بهتر برای کاربران ویری ایجاد کرده است مثلا ابزاری مثل سیجرشیدر را به صورت Vray Material Liberary و یا ابزار مثل Forest Pack را در قالب دو ابزار CosMos و Chaos Scatter به رقابت پرداخته است.

forest pack

منتظر فارست پک 7 بمونیم ؟

اساسا موندن برای یک پلاگین و یا نرم افزار کار بسیار اشتباهی است و شما باید همیشه رفتاری منعطف نسبت به نرم افزار ها داشته باشید یعنی این که شما باید بسته به زمان آموزش ببینید من به خوبی به یاد دارد در زمانی ما برای بحث سه بعدی از سینما 4 بعدی استفاده می کردیم و وقتی که 3Ds Max با قابلیت های بهتر آمد ما اصرار به استفاده از Cinema 4D نداشتیم چرا 3Ds Max بهتر از آن بود.

پس اصرار نداشته باشید.

اما از آن جایی که کمپانی IToo یک کمپانی بزرگ و پر سابقه است باید انتظار داشت که در این رقابت عقب ننشیند و به تلاش خود برای رقابت ادامه دهد در واقع رقابت تازه شروع شده پس باید نشست و دید کدام یک پیروز میدان نبرد خواهند بود.

Chaos Scatter و مشکل CosMos

کتابخانه قدرتمند کاسماس یک کتابخانه پر از آبجکت , متریال , پریست های آمده و … است که با فیلترینگ های بسیار قوی تواسنته است کاربران زیادی را جذب خود کند.

این کتابخانه متاسفانه به دلیل تحریم های کشور عزیزمان ایران ، برای کاربران ایرانی به راحتی در دستراس نیست چرا که برای اتصال به آن نیازمند یک فیلتر شکن خوب با ای پی های واقعی است.

به زبان ساده فیلتر شکن های رایگان و معمولی دستراسی شما را به این پلاگین نمی دهد.

پلاگین قدرتمند CosMos می تواند خیلی از مشکلات شما را در پیدا کردن آبجکت های خوب و با کیفیت را حل کند , بهتون پیشنهاد می کنم که حتما حتما با نصب یک فیلتر شکن مناسب از این پلاگین استفاده کنید.

آیا Chaos Scatter فقط برای پوشش های گیاهی است ؟

شما با استفاده از Chaos Scatter هر چیزی را می توانید توضیع کنید خواه پوشش گیاهی باشد و یا پوشش انسانی و یا حتی صندلی های مربوط به پارک و …

فقط کافی است که این پلاگین قدرتمند را بخوبی بشناسید و در مسیر صحیح از ان استفاده کنید.