در این ویدئو شما می توانید به خوبی با حالت   V-RAY ENVIRONMENTدر وی ری آشنا شوید با این تکنیک می توانید به رندرهای خود حالت مه های نوری و حالت fog اضافه کنید و حال و هوای رندر خود را متفاوت کنید. جالب است بدانید این تکنیک قابلیت این را دارد که به راحتی برای پروژه خود دو یا چند fog  را با شدت و رنگ های متفاوت ایجاد کنید.

1564383877 q1

1564383891 q3

1564383898 q4

محتوا:

روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که باعث تفاوت در رندر ها می شود یکی از این تکنیک ها ایجاد Fog است. با این آموزش زیبا تکنیک های ایجاد Fog را با کمک پلاگین وی ری می توانید به وجود آورید. شما می توانید به راحتی مقدار و رنگ آن را با توجه به محیط خود مدیریت کنید. برای ایجاد fog کافی است محدوده ی شما مشخص باشد و با اضافه کردن Box Gizmo و یکسری تنظیمات در پنجره ی  Environment آن را بوجود آورید. شما این تکنیک را می توانید هم به V-Ray sun اعمال کنید و هم به V-Ray Light و هر یک را به صورت جداگانه تنظیم کنید. با دیدن این آموزش شما می توانید در ایجاد کیفیت کار خود متفاوت باشید.

نکات :

  • برای فعال کردن صفحه Environment And Effects از کلید میانبر 8 کیبرد استفاده می کنیم یا از داخل نوار کرکره ای Rendering می تونین Environment… را انتخاب کنید.
  • صفحه ی vray light lister جهت انتخاب نور و ویرایش نورها استفاده میشود.
  • نور vray light اضافه شده در صحنه از temp نزدیک به 3500 یعنی یک رنگ گرم استفاده می کند
  • دهانه نور vraylight اضافه شده در صحنه تقریبا بسته است…

 

توصیه :

شما می توانید این تکنیک بسیار پر کاربرد و زیبا را در محیط فتوشاپ نیز بوجود آورید که فیلم آموزشی آن به صورت رایگان در سایت archart می باشد.

 

موارد استفاده :

این آموزش بسیار زیبا کمک می کند که حال و هوای خروجی شما به صورت خاص باشد و بتوانید در کار خود حالت مختلفی از مه های نوری و یا حالت های گرد و غبار و … را اضافه کنید.

مدت زمان این ویدئو تقریبا 11 دقیقه می باشد.