در این آموزش قصد داریم در مورد اسکریپتی به اسم  Voronoi صحبت کنیم و می خواهیم ببینیم کاربرد این اسکریپت چیست؟ اگر در اینترنت سرچ کنید متوجه می شوید که با هندسه Voronoi چه کارهایی می توانید انجام دهید. در این آموزش شما یاد می گیرید که چگونه کانسپت یک نمازخانه با استفاده از هندسه Voronoi را در نرم افزار 3Ds Max به راحتی مدل سازی کنید پس این آموزش را حتما تماشا کنید تا با این اسکریپت کاربردی آشنا شوید.

1575969466 01

1575970187 02

1575970210 03

1575970235 04

محتوا :

در این آموزش قصد داریم یک نمازخانه با هندسه Voronoi را برای شما مدل سازی کنیم. شاید برای شما سوال باشد برای مدل سازی این نماز خانه چکاری باید انجام دهید؟

برای شروع کار یک باکس با ابعاد و اندازه دلخواه ترسیم می کنیم و در ادامه یک کپی از روی آن می گیریم و آن ها را مانند آنچه در ویدئو می بینید با یکدیگر ترکیب می کنیم. سپس با استفاده از slice modifier قسمت های اضافی را برش می زنیم و بعد  مکعب ها را باهم union می کنیم تا اشتراکشان را از بین ببرد . سپس اسکریپت FractureVoronoi را با کشیدن و رها کردن در صفحه تری دی مکس اجرا می کنیم  که شما می توانید این اسکریپت را از انتهای همین آموزش دانلود کنید. اسکریپت ها در حقیقت برنامه های آماده ای هستند که یک سری فرایند را روی موضوعات شما انجام می دهند. با اجرا کردن این اسکریپت برروی احجام خود موضوع  به پارت های مختلف بر اساس هندسه Voronoi تقسیم می شود. بعد از آن یک تعدادی از پارت ها را به صورت رندوم پاک می کنیم. در ادامه همه موضوعات را انتخاب می کنیم و یک مقدار خیلی کم آن ها را scale می کنیم تا یک درز و شکاف بین پارت ها ایجاد شود .سپس تعدادی از موضوعات را انتخاب می کنیم آن ها را به poly  تبدیل می کنیم و با انتخاب صفحات از آن ها Inset می گیریم و صفحات به وجود امده را حذف می کنیم.  و در آخر با استفاده از فرمان Turbosmooth آن ها را نرم می کنیم وکمک فرمان Shell یک مقدار ضخامت به آن ها می دهیم . در آخر می بینید که چگونه به سادگی توانستیم به یک کانسپت حجمی خیلی خوب برسیم.

توصیه :

شما می توانید برای کسب کردن مهارت های بیش تر در نرم افزار های مختلف به قسمت بلاگ سایت  archart  بروید و از ویدئو های آموزشی ما استفاده کنید. همچنین برای دانلود اسکریپت Voronoi  می توانید روی لینک پایین صفحه کلیک کنید.

موارد استفاده :

از این اسکریپ می توانید برای مدل سازی احجامی که بر پایه هندسه Voronoi هستند استفاده نمایید و در سرعت ترین زمان به نتیجه مطلوب خود برسید.

 مدت زمان این ویدئو تقریبا 17 دقیقه است.

 

 


دانلود اسکریپت voronoi :

برای دانلود اسکریپت voronoi  روی گزینه ی دانلود زیر کلیک کنید.