یکی از مشکلاتی که شما در صحنه پر درخت با آن مواجه هستید این است که وقتی تراکم درخت ها بالا می رورد، فایل های شما سنگین می شود و نمی توانید به خوبی رندر بگیرید و اگر هم بتوانید شاید به تنوع لازم در رندرهای خود دست پیدا نکنید.  تمام این مشکلات را با استفاده از پلاگین Forset pack می توانید برطرف کنید. این پلاگین کارش این است که انبوهی از پوشش های گیاهی را می تواند برای شما به وجود بیاورد، مثل چمن، درخت ، بوته و… .

از ویژگی های مهم این پلاگین خروجی بسیار سبک و تنوع کتابخانه هایی است که برای آن وجود دارد. برای نصب این پلاگین ابتدا به سایت آرچ آرت و قسمت بلاگ رفته و آخرین ورژن پلاگین Forset pack را دانلود کنید و سپس تمام مراحل نصب را با دقت و طبق همین آموزش انجام دهید.

نصب پلاگین Forset pack:

ابتدا فایل Forset را دانلود کنید. بعد از دانلود آن را از حالت فشرده خارج کنید.

با زدن روی فایل stup مورد نظر ممکن است برای شما یک اخطار امنیتی بدهد که تمامی مراحل برطرف کردن اخطار ها را برای شما عزیزان در ویدئو گفته ایم.

اما مجموعه آرچ آرت برای نصب راحت تر برای شما یک فایل Install گذاشته است تا بتوانید راحت تر آن را نصب کنید.

با زدن روی فایل Install به راحتی آن را نصب کنید ( بهتر است اینترنت خود را خاموش کنید)

در انتهای نصب از شما سوال می شود،  روی کدوم ورژن از تری دی مکس می خواهید نصب کنید. که شما ورژن مورد نظر را بایستی انتخاب کنید.

Forset  برای شما نصب شده است.

کرک کردن پلاگین Forset:

 برای کرک کردن پلاگین Forset کافی است فایل dlo  را کپی کنید و در وارد پنجره ای شوید که نرم افزار تری دی مکس شما نصب شده است. فولدر plugins را انتخاب کنید و داخل این فولدر فایل کپی شده را paste کنید.

نکاتی در مورد کتابخانه ی Forset:

بعد از دانلود کردن فایل مربوط به  کتابخانه ی Forset آن را درایوی که فضای خالی دارید از حالت فشرده خارج کنید.

فایل تکسچر کتابخانه را در محیط تری دی مکس تعریف کنید.

برای اینکه بتوانید کتابخانه را در محیط تری دی مکس معرفی کنید بایستی بعد از باز کردن library در تری دی مکس به زیرمجموعه ی File بروید و گزینه ی preferences راانتخاب کنبد و با استفاده از add به مسیری که برای کتابخانه تعریف کرده اید بروید و باانتخاب فولدر lib و در انتها زدن گزینه use path آن را برای تری دی مکس تعریف کنید.

توصیه:

شما کاربران عزیز با تهیه کردن دوره ی آموزشی Forset می توانید با قدرت، بسیاری از پروژه ها و لنداسکیپ های بزرگ را انجام دهید.

موارد استفاده:

از این پلاگین برای ایجاد قسمت های انبوهی از اشیاء ، از درختان و گیاهان ساختمان ها ، مصالح گوناگون ، پوشش زمین ، سنگ ها و … استفاده میشود. این پلاگین پیشنهاد ویژه ای برای معماران ، طراحان لندسکیپ و شهرسازان می باشد.