1578820619 1

هنگامی که من شروع به تصویرسازی معماری کردم ، به اینترنت می رفتم و به رندرها نگاه می کردم و بیشتر اوقات متحیر می شدم و فکر می کردم چگونه آن ها این کار را انجام داده اند؟ من می خواستم تکنیک های آن هنرمندان را بیاموزم، اما حالا سال ها می گذرد و من فهمیده ام که هر هنرمند جادوی خاص خود و روش خود را برای بیان واقعیت در رندرهایش دارد.

در اینجا من در مورد چهار نکته صحبت خواهم کرد که من شخصا برای دستیابی به رندرهای معماری بهتر مفید می دانم. در بالا می توانید تصویر نهایی را ببینید.

1. تمرکز بروی فریم

1578820641 2 scaled

 

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید قالب تصویر است. در این مورد من یک فضای داخلی را انجام می دهم و تمایل دارم تا آنجا که می توانم فضای بیشتری را نشان بدهم، اما باعث می شود که فضا بزرگتر از آنچه در واقع است به نظر برسد.

با آماده شدن مدل من اندازه تصویر را تنظیم می کنم، در این مرود من Image Aspect 1.7 را تنظیم می کنم که همان چیزی است که من بیشتر برای صحنه های داخلی مثل این از آن استفاده می کنم. اکنون زمان این رسیده است که safe frames را تنظیم کنید. من به Viewport Configuration می روم و در Safe Frames ، Action Safe  را در افقی 66 و عمودی 0 تنظیم می کنم. برای Title Safe من آن را در 0 افقی و 66 عمودی تنظیم می کنم. قسمت Activate Show Safe Frames in Active View  در پایین صفحه را فعال می کنید و سپس OK را بزنید.

حالا ما یک شبکه ای از خطوط در صفحه viewport داریم. این شبکه به من این امکان را می دهد تا نقاطی که می خواهم روی آن ها تمرکز کنم را تعیین کنم: در این مورد من می خواهم میز ناهار خوری را به عنوان هدف اصلی هدف گذاری کنم و وزن نواحی چپ و راست را در تصویر متعادل کنم.

2. استفاده از سایه ها برای ایجاد حجم

1578820653 3 scaled

 

نورپردازی تفاوت زیادی در صحنه های ما ایجاد می کند و من دوست دارم قبل از تصمیم گیری در مورد نتیجه نهایی ، تست های زیادی را انجام دهم. بیشتر اوقات من از Corona Sun استفاده می کنم زیرا سریعتر از HDRI است .

زمانی که من Corona Sun دارم من تمایل دارم interactive render را فعال کنم زیرا به من این امکان را می دهد تا اثرات خورشید را ببینم. معمول ترین اشتباهی که من مرتکب می شدم تنظیم نور خورشید در پنجره های جلو بود – می توانیم از این طریق سایه های خوبی بدست آوریم اما اگر به منابع مراجعه کنیم خواهیم دید که روش های ظریف تری وجود دارد که نور وارد می شود و فضا را روشن می کند.

در این مورد ، تصمیم گرفتم به جای اینکه فقط از پنجره های جلویی نور دریافت کنیم ، از پنجره های سمت چپ هم تابش نور داشته باشیم تا بتوانیم احساس غوطه وری بیشتری داشته باشیم. همیشه به خاطر داشته باشید که هر چقدرهم ظریف باشد باید بتوانیم حجم آن را در تصویر مشاهده کنیم.

3. بازی با حالت

1578820680 4

 

نور طبیعی  تنها نوری خواهد بود که وارد صحنه ما می شود، بنابراین اگر نور چندان زیاد نباشد ما می توانی آن را به عنوان نور قبل از طلوع آفتاب در نظر بگیریم. بنابراین چیز دیگری که انجام می دهم رفتن به ابزار white balance از Corona buffer و تغییر دادن مقادیر آن تا زمانی است که بیشتر گرم به نظر برسد. هنگامی که من white balance خوبی به دست آوردم من exposure را تغییر می دهم، ما می توانیم نور را به اندازه دلخواه پایین بیاوریم اما باید همیشه عملکرد تصویر را در ذهن داشته باشیم.

سپس وقت آن است که کل صحنه را رندر بگیریم.

4. اضافه کردن پس زمینه مناسب

1578820701 5

یکی از عناصری که می تواند یک تصویر خوب را خراب کند ، پس زمینه است. آنچه که ما باید در نظر بگیریم رنگ سیاه در پس زمینه رندر است. ما می توانیم پس زمینه را به رنگ سیاه رندر بگیریم که به راحتی در فتوشاپ قابل حذف باشد.

پس از اینکه زمینه را حذف کردیم ، وقت آن رسیده است صحنه ای را که می خواهیم به عنوان پس زمینه ارائه دهیم اضافه کنیم. من یک پس زمینه کشیده اضافه کرده ام و مهمترین چیز اینجاست: حفظ کردن exposure تصویر. اگر صحنه روشن داشته باشیم ، میزان exposure پس زمینه بیشتر خواهد شد ، بنابراین تصویر روشن تری خواهیم داشت.

در این حالت می توانیم از تنظیمات روشنایی و کنتراست Photoshop استفاده کنیم. همین کار را باید برای هر عنصر دیگری که استفاده می کنیم هم انجام دهیم تا جزئیات را به پس زمینه اضافه کنیم ، به عنوان مثال ابر ، کوه و غیره.

این مقاله در ابتدا درD World3، پرفروش ترین مجله جهان برای هنرمندان CG منتشر شد.

منبع: By Oscar Juárez (3D World) March 22, 2019 3D  

www.creativebloq.com