با استفاده از این اسکریپت در نرم افزار 3Ds Max می توانید گیاهان را در هر مدل سه بعدی به راحتی رشد دهید. این اسکریپت توانایی شبیه سازی انواع پیچک بر روی انواع سطوح در نرم افزار 3Ds Max  را دارد.

تنها کافیست یک خط Spline را روی دیوار یا هر سطح دیگری،بکشید تا پلاگین، درخت پیچک مورد نظر را بسازد و رشد دهد. شما با استفاده از این اسکریپت جذاب می توانید زیبایی خاصی را به کار خود ببخشید.

1551520644 Grunio 01 web 570x661 1

1551520655 ivy

1551520664 JeromePrevost

1551520672 ivy teaser 0

1551520715 The Garden

محتوا :

Ivy Generator یک ریشه تنها را با این ابزار ها رشد می دهد:  رشد در جهت اولیه (میانگین وزن در جهت رشد های قبلی)،  به صورت ندم تصادفی، با استفاده از نیروی چسبندگی نسبت به اشیاء دیگر ، استفاده از  up-vector برای تقلید عکاسی از گیاهان و در نهایت استفاده از جاذبه.

این طرح ساده هدف نشان دادن این این طرح ساده بود این بود که شبیه سازی بیولوژیکی گیاه را ارائه ندهد، بلکه یک رویکرد ساده برای تولید پوشش گیاهی پیچیده ارائه دهد که با صحنه های موجود سازگار باشد. با استفده از این اسکریپت جذاب می توان به آسانی  فایل های obj + mtl را  import و export کرد.

  • نام فارسی : آی وی جنریتور
  • نام انگلیسی : Ivy Generator
  • حجم دانلود : 4.00 KB
  • نرم افزار : 3dsMax

توجه :

این پوشه شامل یک فایل رجیستری نیز می باشد برای کسانیکه از ویندوز 10 استفاده می کنند و با استفاده از کشیدن و رها کردن نمی توانند اسکریپت را به فضای نرم افزار تری ی مکس بیاورند.

شما با دانلود فایل رجیستری و باز کردن آن پس از اینکه سیستم خود را ری استارت کنید به راحتی این مشکل را رفع خواهید کرد.

موارد استفاده :

این اسکریپ برای ایجاد صحنه های خارجی و طراحی خارجی لندسکیپ ، طراحی پارک و … مورد استفاده معماران ، شهرسازان و دیگر کاربران نرم افزار مکس قرار می گیرد.

A few months ago I was looking for a new sample scene to test watercolor renderings. I was thinking of something complex, filled with vegetation – like trees overgrown with ivy. Fortunately I was able to implement a procedural system so that the ivy would grow by itself. The result is a small tool allowing a virtual ivy to grow in your 3d world.

The ivy grows from one single root following different forces: a primary growth direction (the weighted average of previous growth directions), a random influence, an adhesion force towards other objects, an up-vector imitating the phototropy of plants, and finally gravity. This simple scheme reveals that the goal was not to provide a biological simulation of growing ivy but rather a simple approach to producing complex and convincing vegetation that adapts to an existing scene. The ivy generator imports and exports obj+mtl files.


لینک دانلود :