Crazybump یک ابزار سریع و آسان برای ایجاد map های طبیعی از یک تکسچر است. با این وجود تنظیمات پیش فرض برای هر بافت ایده آل است و به عنوان نقطه شروع برای ایجاد normal map است. با استفاده از این نرم افزار شما جزئیات سطوح مختلف بافت ها را ایجاد خواهید کرد و تنظیمات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مورد نظر به آسانی انجام می شود. اگر شما یک کاربر حرفه ای نرم افزار های سه بعدی مانند 3dsMax هستید قطعا این نرم افزار فوق العاده مورد استفاده شما قرار می گیرد.

1555564333 texture

1555564366 stone tryptic1

1555564344 rock normal map comparision

1555564383 wood ingame

1555564388 wood settings

1555564403 metal ingame

1555564410 metal settings

1555564420 metalhighpass

محتوا:

هنگامی که یک تکسچر وارد می شود، آن را به شکل سیاه (grayscale) تبدیل می کند و از طریق یک سایه ، که برای تولید نتیجه استفاده می شود، اجرا می شود.

با استفاده از یک تکسچر آزمایشی از مقادیر مختلف خاکستری ، ما می توانیم اثرات تنظیمات در خروجی تکسچر را ببینیم.

1555564001 normal gradient test1

1555564010 shaperecignition 01

به این ترتیب، Crazybump بیشتر می تواند اطلاعات کنتراست بیشتری که در تصویر دارید را برای ساختن جزئیات normal map استفاده کند.

در این نرم افزار شما با پارامترهای Intensity، Sharpen، Noise Removal، Shape Recognition، Fine Detail، Medium & Large Detail، Very Large Detail برای تنظیمات تکسچر رو به رو می شوید.

  • نام فارسی : کریزی بامپ
  • نام انگلیسی : CrazyBump
  • حجم دانلود : 30.1MB
  • سیستم عامل : windows
  • نسخه : 1.2

 

موارد استفاده :

این نرم افزار یک ابزار مهم برای ساخت تکسچر های Bump و Normal می باشد و اغلب مورد استفاده معماران، طراحان، هنرمندان CG و متخصصان خلاق قرار می گیرد. اغلب طراحان برای ساخت مپ های بامپ متریال های طراحی های داخلی و خارجی خود از این نرم افزار استفاده می کنند.

Crazybump is a quick and easy tool for creating normal maps from a texture. The default settings however are hardly ideal for any texture, and are meant as a starting point for normal map creation.  In this tutorial we will cover how to setup textures with ranging levels of detail, and break down the settings needed to achieve our desired results.

Before we begin, its important to understand how Crazybump is going to affect our texture. When a texture is imported it’s converted to grayscale and run through a shader, which is used to generate the results. Its a good idea to modify the texture prior to export into Crazybump to ensure we are generating results from the right information. I’ll go into more specifics as we move through the tutorial.


لینک دانلود :