1579424749 0

ساخت متریال کروم توسط آکادمی طراحی فلورانس

کروم یکی از پرکاربردترین مواد در زمینه طراحی است. برای تهیه این متریال فقط به چند تنظیم نیاز است.  نمونه های زیادی از کروم را می توانید در گالری آکادامی طراحی فلورانس مشاهده نمایید. 

شروع کنیم :

  1. شما به یک رنگ خاکستری تیره احتیاج دارید ( برای یک آینه مناسب باید سیاه باشد اما اغلب یک رنگ خاکستری تیره اثر بهتری در کروم دارد.)
  2. اکنون مقادیر glossiness و specular را اضافه نمایید. ( مقادیر ثابت وجود ندارد، اثر درست کاملا بستگی به نوری دارد که ایجاد می کنید. می توانید با مقدار 40 برای هردو اسلات شروع کنید.)

 به قسمت Map بروید و RAYTRACE را در قسمت REFLECTION map اختصاص دهید. این اجازه می دهد به شما تا بازتاب های واقعی از دیگر حجم های موجود در صحنه در این متریال داشته باشید. مقدار reflection باید بین 85 تا 100 باشد. ( یک آیینه باید 100 باشد.) –(تصویر 1)

 

1579424819 1

در اغلب موارد برای دستیابی به یک رندر خوب، باید محیطی داشته باشید که در شی شما منعکس شود. یک بازتاب خوب به جسم شما حالت رئالیسم بهتری را خواهد داد. اما اگر ما هیچ آبجکتی را در صحنه نداشته باشیم که بتواند در مدل ما منعکس شود چکار کنیم؟

ما از بازتاب فیک استفاده خواهیم کرد. این نوع تکنیک شبیه سازی می کند تا یک محیط منعکس شده برروی صفحات داشته باشید که در واقعیت در صحنه شما وجود ندارند. در واقع ما از یک تصویر ساده برای ایجاد بازتاب جعلی استفاده خواهیم کرد.

بعد از وارد کردن RAYTRACE در reflection map شما خواهید دید که material editor تنظیمات جدید را نشان می دهد. اینها تنظیمات پنل raytrace است ( در سمت راست material editor می توانید ببینید که به جای standard ، RAYTRACE نوشته شده است.) مانند تصویر 2 به دکمه NONE در زیرمجموعه BACKGROUND بروید و یک BITMAP به آن اختصاص دهید (تصویر 2).

1579424871 2

بعد از این مرحله خواهید دید که material editor تنظیمات مربوط به پنل Bitmap را به شما نشان می دهد ( تصویر 3). به طور معمول شما باید مقدار خروجی بازتاب فیک را کاهش دهید ( این تنظیمات باعث می شود که تصویری که شما به عنوان بازتاب جعلی انتخاب می کنید کم و بیش قابل مشاهده باشد.) برای اینکه تصویر کمتر قابل رویت باشد باید به Output بروید  و در قسمت output amount یک مقدار کمتر از یک را ( به عنوان مثال 0.7) را قرار دهید. به طور معمول عدد مقدارعدد یک خیلی بالا است.

1579424910 3

تصویر 3

به این ترتیب می توانید بازتاب های خیلی خوبی به دست آورید و در زیر می توانید نمونه ای از رندرها را مشاهده کنید.

در این تصویر بازتاب محیط خاکستری + 2 جعبه سفید + بازتاب جعلی را مشاهده می کنید.

دررندر بعد ما همان صحنه را با همان تنظیمات مشابه بالا داریم . فقط تصویری که برای بازتاب جعلی است متفاوت است.

نکته1 : به یاد داشته باشید که با Mental Ray بازتاب های فیک در اسلات متریال به عنوان پیش نمایش قابل مشاهده نیستند . برای دیدن نتیجه باید یک تست رندر بگیرید.

نکته 2 : روش های زیادی برای ایجاد کروم وجود دارد. یک روش دیگر برای ایجاد کروم استفاده از متریال RAYTRACE است. ( تغییر standard به RAYTRACE در یک اسلات متریال جدید). اما نتیجه همان است که در متریال استاندارد است.

نکته سه :  یک تصویر HDRI همچنین می تواند به عنوان بازتاب جعلی مورد استفاده قرار گیرد. رندرهای HDRI در سایر آموزش ها یا دروس آکادمی طراحی فلورانس توضیح داده خواهد شد.

نکته چهار : اگر می خواهید یک شی از بازتاب خارج شود : به قسمت متریال کروم بروید ، raytrace را که در اسلات reflection maps دارید را انتخاب کنید، روی دکمه LOCAL EXCLUDE کلیک کنید.

حالا فقط اشیایی را که می خواهید از از انعکاس متریال کروم خارج شوند را انتخاب کنید. این باعث می شود شی انتخاب شده در متریال کروم نامرئی شود. 

1579424955 4

1579424963 5

منبع: FlorenceDesignAcademy