برای طراحی پورتفولیو به صورت آنلاین بهتر است از نرم افزار وردپرس استفاده کنیم.

وردپرس یک نرم افزار ماژولار است که به وسیله ی آن می توانیم ماژول های مختلف را روی اون نصب کنیم

امیر محسن صابرماهانی:

ماژولار بودن یعنی قابلیت نصب پلاگین های مختلف روی نرم افزار وجود دارد , وردپرس کار ها به این پلاگین ها “افزونه” می گویند که در این جلسه به صورت مفصل راجب اون صحبت خواهیم کرد.

در این قسمت از آموزش به شما یاد می دهیم که چطور پلاگین های مختلف را روی وردپرس نصب و راه اندازی کنیم.

برای دیدن این ویدئو حتما از فیلتر شکت استفاده کنید . برای حمایت ما لطفا وارد کانال یوتیوب ما شوید و این کانال را در صورتی که محتوای آن برای شما مناسب است subscribe کنید.

چرا ماژولار بودن ورد پرس می تونه حسن و عیب باشد؟

وردپرس قابلیت این رو داره که شما بتوانید افزونه های مختلف را روی ان نصب کنید , به دلیل تنوع زیاد افزونه ها , گاهی وقت ها افرادی که تسلط کافی را نسبت به آن ندارند , با نصب چند افزونه ممکن است تداخلی در عملکردن آن ایجاد کنند و در نتیجه وب سایت آن ها به درستی کار نکند.

یا از طرفی افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نسبت به نرم افزار با نسب هیجانی پلاگین ها و حذف ان ها قطعا این نرم افزار را دچار مشکل خواهند کرد.

مثلا تصور کنید یک افزونه برای طراحی پورتفولیو نصب کرده اید و از روی کنجکاوی افزونه های دیگری هم برای همین منظور نصب کرده اید و کار کردن همه آن ها با هم غیر ممکن خواهد بود.

امیر محسن صابر ماهانی:

من همیشه این مثال را میزنم که وردپرس شباهت زیادی می تونه به اندروید داشته باشه یعنی دست کاربر را مثل اندروید باز می گذاره حالا اگر کاربر نابلدی باشه قطعا اون رو به هم میریزه در صورتی که یک نرم افزار با امکانات کم مثل اپل ( IOS ) میمونه که کاربر را به شدت محدود می کنه و این محدودیت برای کاربران عادی بسیار خوب است

با contact form 7 کار کردی؟

یکی از افزونه هایی که به جرئت می تونم بگم محبوبیت بسیار بالایی داره , افزونه contact form 7 است که دقیقا باید با همین اسم جستجو کنید.

طراحی پورتفولیو
contact form 7

بوسیله ی این پلاگین شما می توانید فرم تماس را برای کاربرانتان ایجاد کنید. این پلاگین یکی از محبوب ترین و اولین پلاگین هایی است که معمولا روی وردپرس نصب می شود.

contact form 7 به طراحی پورتفولیو چه کمکی می کند ؟

contact form 7 برای طراحی پورتفولیو , وب سایت های شرکتی , وب سایت های شخصی و هر وب سایتی می تواند صفحه ارتباط برای افرادی که متقاضی خدمات شما هستند , باشد.

به عنوان مثال در زمان طراحی پورتفولیو به صورت وب سایت با قرار دادن این پلاگین مخاطبین شما که خواستار حرفه ی شما هستند می توانند , بوسیله ی آن از طریق فرم تماس با شما ارتباط بر قرار کنند.

ایا می توانیم چندین فرم ارتباطی داشته باشم ؟

قطعا با استفاده از این پلاگین امکان ایجاد چندین فرم تماس برای ما وجود دارد , به عنوان مثال در زمان طراحی پورتفولیو شما می توانید یک فرم تماس برای ارسال درخواست های کاری درست کنید و یک فرم تماس برای ارسال پیام به شما و یا حتی فرم های تماس دیگری برای ارتباط با بخش های دیگر و هر کدام با مقاصد متفاوت ایجاد کنید.

امیر محسن صابر ماهانی :

توجه داشته باشید که همه ی کمپانی های بزرگ چندین فرم تماس برای بخش های مختلف ایجام می کنند اما برای شما که هنوز به سمت بزرگ شدن در حال حرکت هستید شاید یک فرم تماس بتواند کافی باشد و نیازی به پیچیدگی نداشته باشید.