در این ویدئو آموزشی رایگان به شما یاد می دهیم که چطور یک دستگیره درب را با جزئیات کامل و دقیق مدل سازی کنیم.


توصیه می شود برای یادگیری دقیق مرحله به مرحله همراه با آموزش جلو روید.

پیچیدگی در عین سادگی در تری دی مکس

وقتی صحبت از پیچیدگی می شود , مدل ساز های مبتدی فکر می کنند که همه چیز را باید به صورت پیچیده مدل سازی کنند اما همانطوری که در مقاله “پیچیدگی در عین سادگی” آموزش داده ایم , شما می توانید همه چیز را ساده و بعد مدل سازی را شروع کنید.

با چه روشی مدل سازی می کنیم

برای مدل سازی کردن هر موضوعی روش های مختلفی وجود دارد که در این آموزش مدل سازی تری دی مکس ما به شما یاد می دهیم که با استفاده از فرمان LOFT مدل سازی خود را به صورت دقیق و درست انجام دهید.

فرمان loft یکی از فرمان های بسیار جالب در نرم افزار تری دی مکس می باشد که با استفاده از آن شما می توانید ، احجام را با استفاده از سطح مقطع های مختلف مدل سازی کنید.

در صورتی که هنوز در مدل سازی تری دی مکس مبتدی هستید بهتون پیشنهاد می کنم از دوره ی آموزش تری دی مکس استفاده کنید.

روش های دیگر مدل سازی دستگیره

قطعا برای مدل سازی این موضوع هم روش های دیگری وجود دارد مثلا شما می توانید با استفاده از خرمان line بعد از ترسیم موضوع به صورت کلی , با استفاده از lathe دوران دهیم اما سوال اینجاست که این روش چه تفاوتی با فرمان loft دارد ؟

یا می توانیم با استفاده از poly ها در تری دی مکس , ان را به صورت صفحه ای مدل سازی کنیم که اصلا در این موضوع روش مناسبی نخواهد بود.

برای درک بهتر این روش و روش های دیگر لطفا همه روش ها را انجام دهید و تفاوت را در خروجی کار مقایسه کنید.

تصویر مورد استفاده در آموزش

تری دی مکس

متریال دستگیره

اگر مدل سازی شما ، یک مدل سازی با جزئیات و دقیق باشد برای بحث متریال آن دیگر مشکلی وجود ندارد چرا که شما می توانین با تعریف کردن یک متریال مثل کروم و یا چیز هایی شبیه این و با استفاده از متریال Blend یک متریال مناسب همراه با رد دست خوردگی تعریف کنید که همه این آموزش ها قبلا در دوره ی ویری آوانگارد داده شده است.