در این ویدیو ویژگی های اسکچاپ 2021 و آموزش نصب آن SketchUp 2021 New Features می پردازیم.

نرم افزار اسکچاپ یک نرم افزار مدلسازی سه بعدی ست که ظاهراً ساده اما بسیار کاربردی و حرفه ای ست. محیط ساده و جذاب نرم افزار اسکچاپ کار با این نرم افزار را برای شما بسیار لذت بخش کرده است . از این نرم افزار در زمینه معماری ، طراحی داخلی،طراحی نما،طراحی محوطه،شهرسازی و بازیهای ویدیویی میتوانید استفاده کنید . ویژگی های اسکچاپ 2021 کار با این نرم افزار را برای ما راحت تر کرده است. ما در این آموزش رایگان اسکچاپ به شما نحوه نصب و کرک کردن آن را توضیح داده ایم . همچنین ویژگی های اسکچاپ 2021 را بررسی کرده ایم .

اولین ویژگی های اسکچاپ 2021 : تغییر لوگو

بالاخره لوگوی اسکچاپ تغییر کرد. ما همیشه اسکچاپ با با آن لوگوی قرمز رنگ میشناختیم اما شرکت Trimble در ورژن جدید آن را تغییر داد و به رنگ و لوگوی کمپانی خود شبیه کرد .

1606376784 Sketchup Logo 2021

دومین ویژگی های اسکچاپ 2021 : Tag Folder

لایه بندی کردن عناصر پروژه در طراحی همیشه جزو کارهاییست که باید در اولویت قرار بگیرد. تا اسکچاپ 2019 فرمان لایه بندی Layer نام داشت و از اسکچاپ 2020 به Tag تغییر کرد . اما در اسکچاپ 2021 گزینه ای تحت عنوان Tag Folder اضافه شده که بسیار کاربردیست و جای خالی آن کاملا حس میشد . شما میتوانید چند لایه یا همان Tag را در یک مجموعه قرار دهید که کاربرد های آن را در این ویدیو کاملا توضیح داده ایم.

1606376827 Tag Folder

سومین ویژگی های اسکچاپ 2021 : Live Component

یکی از دلایلی که اسکچاپ را دوست داشتنی میکند ، موجود بودن آبجکت های بسیار زیاد برای این نرم افزار است . شما به راحتی میتوانید با ساخت اکانت در سایت 3D Warehouse هر آبجکت اسکچاپ یا همان کامپوننت اسکچاپ را که نیاز دارید به رایگان دانلود و استفاده کنید .

اما ویژگی بسیار عالی و فوق العاده نسخه 2021 اسکچاپ ، گزینه Live Component می باشد که شما میتوانید آبجکتهایی که این ویژگی را دارند دانلود کنید و بعد ابعاد و متریال و دیگر ویژگی های آن را به راحتی با تغییر چند عدد تغییر دهید . این ویژگی فوق العاده ست . در این ویدیو ما نحوه دانلود و کار با Live component Sketchup را کامل توضیح داده ایم .

1606376929 Live Component Window

برای دانلود Sketchup میتوانید از لینکهای زیر استفاده کنید.