امروزه ما در دنیای زندگی می کنیم که مردم به جای مراجعه به دفترچه تلفن از اینترنت استفاده میکنن. توی چنین دنیایی داشتن یک وب سایت و طراحی وب برای کسب کار ها یا برای معرفی خودشون بسیار ضروری است.

تو دنیای امروز داشتن علم طراحی وب همانند گذشته کار پیچیده ای نیست که در این آموزش به صورت کامل به شما یاد می دهم چطور طراحی وب سایت را بدون داشتن دانش برنامه نویسی به صورت کامل انجام دهید.

برای دیدن این ویدئو حتما از فیلتر شکت استفاده کنید . برای حمایت ما لطفا وارد کانال یوتیوب ما شوید و این کانال را در صورتی که محتوای آن برای شما مناسب است subscribe کنید.

کسب و کار آنلاین یا سنتی؟

زمانی که شما یک درفتر کار داشته باشید و یا به صورت شخصی کار می کنید , همه ی ارتباطات شما محدود میشه به یک محله , منطقه , شهر و یا کل استان ولی هر چقدر هم که شما بزرگ شوید باز هم کسب و کار های شما محدود خواهد بود، در صورتی که شما با داشتن دانش طراحی وب و طراحی وب سایت در هر حیطه ای چه طراحی وب سایت معماری و چه در ضمینه های دیگر می توانید ارتباطات خود را گسترش دهید و مشتریان بیششتر و بزرگتری را جذب تا در نهایت بتوانید درآمد بالاتری را داشته باشید.

امیر محسن صابر ماهانی:

امروز که شما دارین از این آموزش استفاده می کنید بنده برای رسیدن به این نقطه ای که میبینید بیش از 40 میلیون خط کد برای یادگیری شخص خودم طی دو سال نوشتم و 64 مرتبه شکست خوردم و این روند را از صفر شروع کردم. پس امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی را ببرید و از ما حمایت کنید.

طراحی وب سایت چه کمکی به یک معمار می کند ؟

یک آرشیتکت می تواند با داشتن دانش طراحی وب چه در ضمینه ی معماری و چه در ضمینه ی گرافیک یک وب سایت معماری را به گونه ای طراحی کند تا پورتفولیو تصویری مناسبی داشته باشد و هم کارفرمایان بیشتری از سراسر دنیا جذب کند.

زمانی که شما یک وب سایت شخصی از نمونه کار های خودتون که ممکنه آموزشی , پژوهشی یا پورتفولیو داشته باشید می توانید قابلیت های خود را به سراسر دنیا نشان دهید تا افراد متقاضی حرفه شما , بتوانند شما را پیدا کنند و با شما مار کنند.

یا زمانی که شما دانش طراحی وب در ضمینه ی وب سایت معماری برای دفتر کار , آتلیه طراحی و یا شرکت خود داشته باشید می توانید با ارائه خدمات خود در بستر وب مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نمایید.

برای داشتن پورتفولیو طراحی وب چه کمکی به ما می کند ؟

اگر دنبال ساخت پورتفولیو به صورت داینامیک و پویا هستید قطعا نیاز دارید که یک وب سایت داینامیک طراحی کنید تا بتوانید پورتفولیوخودتون را ایجاد کند.

پورتفولیو داینامیک به پورتفولیو گفته می شود که قابلیت ویرایش در لحظه را به شما بدهد.

چرا شبکه های اجتماعی را جایگزینه وب سایت نکنیم ؟

اول از همه عمر شبکه های اجتماعی کوتاه است و شما نمی توانید روی اون ها سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشید.

تصور کنید در یک زمانی کاربران شبکه های اجتماعی از FaceBook و در کند آن از WhatsApp و بعد از مدتی در ایران هر دو کنار رفتند و استفاده از VIber به جای WhatsApp معمول شد و دوباره با آمدن تلگرام و اینستاگرام همه چیز تغییر کرد.

می خوام اینو بگم که تصور کن با فیلتر شدن تلگرام چه همه کسب کار از بین رفتند ؟ حالا اگر همه ی اون ها یک وب سایت داشتند می توانستند تمامی کاربران خود را حفظ کنند و دیگر مشکلی نداشتند.

چه جوری وب سایت داشته باشیم ؟

برای داشتن یک وب سایت راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از هر کدام این راه ها یک وب سایت را راه اندازی کنید و هر دوی این روش در جای خودشون کاملا فوق العاده هستند.

  • داشتن وب سایت با دانش برنامه نویسی
  • داشتن وب سایت بدون دانش برنامه نویسی

داشتن وب سایت با داشن برنامه نویسی چگونه است ؟

برای این که بخواهید برنامه نویس شوید نیاز است که سال ها آزمون و خطا کنید تا بتوانید دانش برنامه نویسی را کسب کنید.

بدست آوردن دانش برنامه نویسی در طراحی وب نیازمتند به یادگیری 10 یا 11 مهارت مختلف است که معمولا هر برنامه نویس یک یا چند تای این ها را به صورت حرفه ای کار می کند و تسلط پیدا میکند.

انتخاب این مسیر بسته به هدف شما دارد اگر دنبال این هستید کخه یک وب سایت فروشگاهی یا شخصی برای ساخت پورتفولیوو یا برای شرکت و چیزی از این قبیل داشته باشید قطعا این مسیر اصلا مسیر مناسبی نیست مگر این که :

وب سایت پورتفولیو شما در غالب شبکه ی اجتماعی باشد و یا وب سایت فروشگاهی شما در قالب یک فروشگاه در حد و اندازه Amazon یا Digikala باشد.

داشتن وب سایت بدون دانش برنامه نویسی به چه شکل امکان پذیر است ؟

برای داشتن چنین وب سایتی شما می توانید با استفاده از نرم افزار های اماده ای مانند وردپرس , دروپال , جوملا و یا … این کار را انجام دهید که خود این روش هم نیازمند تسلط کامل شما نسبت به نرم افزار ها می باشد.

Wamp یا Xamp ؟

برای انتخاب نرم افزار برای ایجاد سرور های مجازی روی سیستم لوکال تقابل زیادی همیشه بین Wamp و Xamp بوده که کاربران معمولا بسته به سلیقه ی شخصی خود از این دو استفاده می کنند.

در ایران معمولا نرم افزار Xamp بسیار مورد توجه است اما ما در این آموزش از نرم افزار Wamp استفاده می کنیم.