داشتن یک وب سایت امروزه بسیار مهم و ضروری است چرا که ما در روزگاری زندگی می کنیم که ادم ها وقت بیشتری در دنیای مجازی نسبت به دنیای واقعی می گذارند.

همانطوری که دیدین ما در جلسه گذشته به شما یاد دادیم که چطور وردپرس را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. در صورتی که هنوز جلسه اول این اموزش را ندیده اید روی لینک زیر کلیک کنید.


برای دیدن این ویدئو از فیلتر شکن استفاده کنید.


کوتاه کردن مسیر های برای پروژه های متعدد

یکی از مشکلاتی که معمولا طراحان وب سایت با آن رو برو هستند , تعریف کردن مسیر های متعدد برای پروژ های مختلف است که در این آموزش با شیوه ای جالب به شما یاد می دهیم که یک مسیر را برای چندین پروژه استفاده کنید.

نمونه کد استفاده شده در آموزش بالا

NameVirtualHost *:80
<VirtualHost *:80>
  DocumentRoot C:/DEVELOPMENT/WORKSPACE/WEB/
  ServerName projects.local
  <Directory "C:/DEVELOPMENT/WORKSPACE/WEB/">
      Order allow,deny
      Allow from all
      Options Indexes FollowSymLinks
      AllowOverride all
     
      Require all granted
  </Directory>
# Other directives here
</VirtualHost>

و اینم کدی که در CMD استفاده کردیم.

ipconfig/flushdns

امنیت وردپرس

به دلیل محبوبیت بسیار بالایی ورپرس و از طرفی سروس باز بودن آن متاسفانه تامین امنیت در آن یکی از برگترین دغدغه های هر وب سایت وردپرسی می باشد.

معمولا افرادی که تخصصی در طراحی سایت ندارند , نمی توانند امنیت کامل آن را تامین کنند و در نتیجه وب سایت آن ها دچار مشکلات فراوانی می شود.

امیر محسن صابر ماهانی :

وقتی که دارین از وردپرس استفاده می کنید بدون شک خیلی زود حملات مختلفی به شما خواهد شد و این اجتناب ناپذیر است , چرا که هکر ها به صورت حتی غیر هدفمند به وب سایت های وردپرسی دائما حمله می کنند. جالبه بهتون بگم که وب سایت آرچ آرت در طول 4 سال گذشته فقط 4 مرتبه مورد حمله هکر ها قرار گرفته , چون سی ام اس آن اختصاصی است اما یک وب سایت وردپرسی در طول یک ما 6 مرتبه مورد حمله قرار گرفته است اما این به این معنی نیست که وردپرس بد است بلکه به معنی این است که باید امنیت آن را تامین کنید.

اولین قدم برای تامین امنیت در وردپرس , استفاده از پسورد با امنیت بالاست

ببینید یکی از راه هایی که هکر ها می توانند به وب سایت شما دستراسی داشته باشند این است که با برنامه های بسیار ساده رمز های عبور مختلف توسط نرم افزار به صورت خیلی سریع وارد می شود تا زمانی که رمز درست باشد.

برای جلوگیری از این مشکل مرز انتخابی شما باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • استفاده از حروف بزرگ و کوچک در ابتدا یا وسط و یا انتها رمز
  • استفاده از علامت هایی چون @#$%^&* در وسط و یا انتهای رمز عبور
  • تعداد کارکتر های رمز زیاد باشد.
  • استفاده نمردن از اعداد یا حروف پشت سر هم

با روش های بالا رمز شما یک رمز درست و قوی خواهد بود.

تفاوت نوشته و برگه در ورد پرس

نوشته و برگه دو بخش بسیار نزدیک به هم هستند با تفاوت های بسیار کوچک , زمانی که شما از برگه استفاده می کنید می توانید آن را در دسته بندی های مختلف قرار دهید و همینطور با استفاده از برچسب ها مقاله مورد نظر را در موتور های جستجو خوانا تر کنید تا این صفحات بیشتر در موتور جستجو دیده شوند.

اما در برگه ها هیچ دسته بندی و برچسبی وجود ندارد پس در نتیجه خوانایی لازم را برای موتور جستجو ندارد.

زمانی از برگه استفاده می کنیم که قرار است یک تک صفحه مانند تماس با ما , درباره ما , سبد خرید و چیز هایی از این قبیل را ایجاد کنیم

زمانی از نوشته استفاده می کنیم که قرار است یک محتوا برای موتور جستجو تولید کنیم که آن علاوه بر دیده شدن در موتور جستجو بتواند به صورت سریالی باشد.

مثلا در وب سایت ما آموزش های رایگان یا آموزش تری دی مکس و … همه جزو همین دسته نوشته محصوب می شود.

کامنت و گفتگو

همانطوری که در آموزش ویدئویی بالا آموزش داده ایم , این بخش برای ایجاد ارتباط بین کاربران و پشتیبان های وب سایت می باشد.

کاربران با استفاده از این بخش می توانند نظرات خود را بیان کنند اما نکته ی قابل توجه این است که این قسمت می تواند در صورتی که برای آن لایه های امنیتی ایجاد نکنید , شما را به دردسر بزرگی بی اندازد.