در این آموزش با استفاده از رندر المنت ( render element ) Z-deph به شما آموزش بوجود آوردن Depth of field را می دهیم و دیگر نیاز نیست که این فرایند را در نرم افزار 3ds max و پلاگین Vray انجام دهید چرا که این روند بسیار زمان بر در نرم افزار مکس می باشد اما در این آموزش این روند بسیار ساده شده تا شما بتوانید این کار را به ساده ترین روش ممکن انجام دهید.

Depth of field : به معنی بوجود اوردن عمق , به معنی این است که شما تمرکز دوربین را روی موضوع مورد نظر قرار دهیم تا آبجکت های ما قبل و ما بعد از آن به صورت فلو یا مات در بیایند.

در این آموزش با استفاده از نرم افزار After Effect و پلاگین فریچ لافت Frischluftعمق میدان را بوجود و به راحتی تغییر می دهیم.

Z-deph : یک المت فوقعلاده ک با استفاده از تون های رنگ خاکستری موقعیت هر آبجکت را مشخص می کند یعنی هر چه رنگ ما به سمت سفید برود آبجکت به ما نردیکتر است و هر چه به سمت رنگ سیاه رود آبجکت از ما در تر می شود.

توجه داشته باشید که این پلاگین برای نرم افزار فتوشاپ هم موجود می باشد.

 

فایل های مورد استفاده در پروژه :

1559366183 3

1559366192 4

1559366216 5

و برای دانلود پلاگین Frischluft  روی این لینک کلیک کنید.

 

محتوا :

در این آموزش با استفاده از تکنیک های render element و نرم افزار افتر افکت به همراه پلاگین Frischluft  شما می توانید به سادگی روی تصویر مورد نظر فوکوس و تمرکز دوربین را به ساده ترین روش تغییر و روی موضوع مورد نظر خود قرار دهید.

 

توصیه :

توصیه می شود که آموزش از هم پاشیدگی تصاویر را را از دست ندهید , چرا که می تواند آموزش قبل با این آموزش ترکیب و خروجی های فوق العاده ای را بدست آوریم.

توجه داشته باشید که در این سایت آموزش های رایگان زیادی در مورد پست پروداکشن موجود می باشد.

 

موارد استفاده :

این آموزش بسیار زیبا هم برای دوره ی پست پروداکشن مناسب است.

مدت زمان این ویدئو تقریبا 17 دقیقه می باشد.